pro obchody od Shoptetu

 

Doprava a platby

Správné nastavení doprav a plateb je základem k úspěchu Vašeho e-shopu. Věnujte tedy této nápovědě maximální pozornost, aby se Vaši budoucí zákazníci neocitli v nepříjemné situaci, kdy nebudou schopni dokončit objednávku produktu kvůli tomu, že se jim nezobrazí žádné dopravy a platby. Nastavení naleznete ve Vaší administraci pod ikonou Nastavení - Doprava a platby.

  • Řadky tabulky - jednotlivé způsoby dopravy nebo platby.
  • Výchozí doprava či platba - označuje, který způsob dopravy nebo platby bude zákazníkovi při nakupování automaticky předvybraný. Pokud chcete výchozí dopravu či platbu změnit, na hvězdičku klikněte.
  • Pořadí - určuje pořadí, v jakém budou dopravy či platby zákazníkovi zobrazeny. Pro změnu pořadí klikněte levou myší na ikonku zelených šipek a tažením přesuňte na požadované místo. Posléze klikněte na tlačítko "Uložit".

Detail dopravy nebo platby

  1. Název dopravy či platby
  2. Popis dopravy či platby - zobrazí se zákazníkovi pod názvem.
  3. Přepravní společnost - pokud způsob dopravy odpovídá některému z definovaných společností, vyberte ji. Tento čiselník je důležitý např. pro export objednávek pro PPL. Díky tomu systém bezpečně pozná, které objednávky jsou s dopravou PPL.
  4. Spojit se způsoby plateb - můžete určit, které kombinace mají či nemají smysl. Pokud mají smysl, pole zaškrtněte. Některé kombinace způsobů doprav a plateb totiž smysl dávat nemusí, např. doprava "Česká pošta" a "Platba hotově na prodejně" apod.
  5. Země doručení - ceny se nastavují pro každou zemi zvlášť. Např. doprava poštou po České republice může stát jiné peníze, než pošta na Slovensko. Seznam zemí, kam lze produkt zasílat, lze nastavit na samostatném místě administrace. Více viz článek Země doručení
  6. Ceny dopravy a platby - detailní popis viz následující odstavec.

Nastavení cen

  • Země - zvolte zemi, pro kterou budete definovat dopravu nebo platbu.
  • Cena - cenu lze definovat pro každou zemi zvlášť. Cena může být závislá i na hmotnosti objednávky. K tomuto se vrátíme níže.
  • DPH - nastavení DPH pro dopravu či platbu. Více o DPH v samostatném článku.
  • Měna - pokud máte na svém e-shopu více měn, je třeba nastavit cenu pro každou měnu zvlášt. Pokud nastavíte ceny např. jen pro CZK a zákazník bude objednávat v EUR, dopravu či platbu vůbec neuvidí. Můžete tak určovat jednak jaké dopravy či platby mají pro které měny smysl a také přesně definovat jejich ceny.
  • Cena od (včetně) - cena dopravy nebo platby může záviset na ceně objednávky. Proto můžete definovat, od jaké ceny objednávky má daná cena být platná.
  • Cena do - obdobně jako v případě "Od částky", zde definujete, do jaké ceny objednávky má daná cena smysl.

 

Příklad nastavení ceníku dopravy

Otevřeme si kartu s danou dopravou (například Česká pošta). Sescrollujeme dolů na ceník a zde klikneme na tlačítko "přidat".
Objeví se nám obrazovka, kde zadáme cenu dopravy (v našem případě 95,- Kč) a poté rozmezí, pro které bude cena platit (zde to bude od 0 do 1500,- Kč). Nemusíme tedy zadávat "od" a stačí pouze zatrhnout "do" a doplnit "1500".

Řádek se nám vytvoří následovně:

 

V dalším kroku chceme zadat, že při objednávce nad 1500,- Kč bude již doprava zdarma. Zde je důležité, aby ceny navazovaly!! proto musíme do dalšího rozmezí zadat hodnotu 1500 (tu, kterou končí předchozí řádek). Tedy nikoli 1501 například.
Nyní již do ceny uvedeme 0,- Kč (doprava zdarma) a pokud nám tímto řádkem ceník končí, opět s
tačí pouze udat rozmezí "od".

Na dalším obrázku vidíte, jak na sebe rozmezí cen navazuje.

 

Ceny dopravy a plateb v závislosti na hmotnosti objednávky

Ceny doprav a plateb lze definovat nejen na základě ceny objednávky, ale i její hmotnosti. Balík vážící 3 kg můžete posílat za méně peněz, než např. balík vážící 15 kg. K správnému nastavení je nutné dbát na následující:

      • Nastavení závislosti na hmotnosti objednávky - závislost je ve výchozím stavu vypnutá. Pokud chcete s hmotnostmi objednávky pracovat, závislost si zapněte, viz screen níže (záložka "Nastavení doprav a plateb" - Ceny dopravy a plateb závisí na hmotnosti objednávky)
      • Výchozí váha produktu - hmotnost objednávky se vypočítává automaticky na základě produktů, které má zákazník v košíku. Nezapomeňte tedy definovat hmotnost jednotlivých produktů. Pokud není definována, předpokládá se 0 kg.

 

Nejčastější problémy a chyby v nastavení

                      1. Chybné nastavení "Od částky" - aby byly pokryty všechny varianty, je vhodné nastavit ceny již od 0,- Kč.
                      2. Chybné nastavení "Do částky" - pro všechny ceny objednávky, při kterých chcete dopravu zobrazit, je nutné nastavit její cenu (i kdyby byla nulová). Viz příklad II.
                      3. Rozsahy se překrývají - pokud nastavíte jednu cenu pro rozsah např. 0 až 5.000,- a druhou cenu pro rozsah 3.000,- až nekonečno (= prázdná hodnota "Do částky"), systém nebude vědět, jaká cena je správná.
                      4. Chybné nastavení "Od hmotnosti" - není nastavena cena od 0 kg, ale nemáte vyplněny hmotnosti u produktů.

 

Nastavení dopravy zdarma od .. - zobrazení v objednávkovém procesu

Pokud budete chtít nastavit dopravu zdarma od určité částky tak, aby se zákazníkovi zobrazovala hláška v košíku "Objednejte ješte za x Kč a budete mít dopravu zdarma", je třeba toto nastavit v administraci Doprava a platby -> Způsoby dopravy.

 Hláška se poté bude zobrazovat takto:

 
Pokud uvidíte na výpisu, že se ukazuje doprava zdarma od 0,-Kč a bude u ní uveden osobní odběr, je nutné v administraci u tohoto způsobu dopravy zvolit jako přepravní společnost osobní odběr.  Tím docílíte toho, že se osobní odběr nebude aplikovat na počítadlo dopravy.
 
Zaškrtnutím volby použitelné pro dopravu zdarma pouze určíte, že tento způsob přepravy bude možné využít, pokud nastavíte jednotlivým produktům v jejich detailu příznak dopravy zdarma, tzn. že určitý produkt může mít přepravu zdarma, i když nedosahuje Vámi stanovené hranice pro běžnou dopravu zdarma. 

Nastavení platby

Stejně jako při zadávání karet dopravy postupujete i při zadávání karet pro platbu.
Opět je třeba je spojit se způsoby dopravy a navolit ceník.

  • Dobírka: u dobírky je nově možnost nastavit si způsob platby (hotově, nebo platební kartou), přičemž nastavení možnosti hotově je standardní stav, který se nikam neukládá / nikde nezohledňuje - tedy výchozí stav.
    Pokud tedy zadáte druhou možnost "Povolená platba kartou", objeví se tato informace přepravci na štítku, který vytisknete přes službu Balíkobot.
    Informaci o platbě kartou vyžaduje například DPD.

Nastavení probíhá následovně: vytvořte si dvě karty platby dobírkou (Nastavení - Doprava a platby - Způsoby platby) a u každé zadejte jinou možnost platby. Pojmenovat je můžete například Dobírka (platba hotově) a Dobírka (platba kartou).
Následně si ji zákazník může vybrat při tvorbě objednávky (viz. screen).

Co je výchozí váha produktu

Výchozí váha se aplikuje v okamžiku uložení produktu, ne v okamžiku nastavení. Každý produkt, který se má prodávat se musí jednou uložit, protože je třeba specifikovat jeho cenu. Následně se zobrazí hláška: Byla použita výchozí váha produktu 2 kg. Váha se následně korektně nastaví.

Související příspěvky


 

Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)