Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

EET nápověda

Export objednávek

Objednávky lze z e-shopu exportovat do různých formátů a umožnit tak další práci s nimi - např. hromadný importovat do dalších programů. Tuto možnost naleznete pod záložkou Objednávky - Export.

  1. Typ exportu – v jakém formátu a pro jakou službu bude výsledný export. Pokud exportujete větší množství objednávek, nevyužívejte XLSX formát, který není na takové množství uzpůsoben, raději zvolte CSV. Standardní formát CSV generuje jméno a příjmení pod jednou buňkou a každá objednávka je exportována na několik řádků (podle počtu položek).
  2. Datum – zde si můžete zvolit časové období a exportovány poté budou pouze objednávky, které byly v tomto rozmezí realizovány. Datum se po nastavení přidává i do spodního exportu přes URL.
  3. Synchronizace – tato volba se váže pouze k online exportu například při synchronizaci s externím systémem s použitím URL. Je možné zjistit kolik objednávek bylo synchronizováno a nastavit parametry pro odesílání objednávek z administrace.
  4. IP adresa – po zaškrtnutí této možnosti bude export možné provést pouze z vyplněné IP adresy.
  5. Tlačítko pro export – Zde provedete export dle vybrané šablony.

Export přes URL

Eportovat objednávky lze i zadáním definované URL adresy do prohlížeče či jiných externích programů. Z důvodu bezpečnosti k nim lze přistupovat pouze z povolených IP adres. IP adresu lze zjistit například zde. IP adresu je možné přidat zaškrtnutím v odstavci Permanentní odkaz zvoleného exportu viz obrázek výše.

Vytvoření vlastního typu exportu

Pod touto možností lze definovat vlastní typ exportu a editovat jej.

  1. Zde můžete vybrat ze všech systémových šablon exportů. Pokud šablonu uložíte, zůstane vám jako kopie a budete jí moci poté editovat (doporučená možnost), například přidávat a odebírat obsah exportu (názvy sloupců).
  2. Tato možnost slouží k vytvoření prázdné šablony exportu, dále můžete zvolit formát a jméno šablony. V případě tohoto typu nebude v exportu žádný obsah a bude nutné ho manuálně přidat, například budete chtít exportovat pouze doručovací adresy zákazníků.

Systém vás po vytvoření přenese rovnou do editace šablony

  1. Základní nastavení – Zde jsou základní nastavení pro export, nastavení jsou defaultní a není třeba je při běžném exportu nijak měnit.
  2. Nastavení filtrů v šabloně – Například pokud budete chtít objednávky pouze s dopravou česká pošta a se stavem vyřízeno. Jak editovat stavy objednávek si můžete přečíst v této nápovědě
  3. Obsah – toto jsou všechny sloupce, které budou v exportovaném souboru použity. Lze s nimi libovolně manipulovat, v levé části je vysvětlivka, na co se jaký sloupec váže a v pravé části pak kód, pod kterým je sloupec nazván v souboru exportu. Obsah lze libovolně měnit, mazat, vkládat a přesouvat řádky (jak jdou od shora tak budou začínat v souboru exportu).
Důležitá poznámka: Po každém kroku provedeném v šabloně exportu je třeba kliknout na tlačítko uložit v horní části. Systém při více souběžných krocích uloží pouze poslední provedený krok!

Typ exportu

Zde najdete přehled všech dostupných šablon exportu. Je možné vytvářet nové pomocí tlačítka přidat a zároveň mazat již nechtěné šablony.

Tipy a triky

Občas můžete mít s exporty drobné potíže, uvádíme tedy několik tipů, které vám vše usnadní:

PPL export - může se stát, že vám aplikace PPL soubor nevezme kvůli špatném kódování. V takovém případě přejděte v PPL administraci v menu do Nastavení a v úpravě nastavení importu zásilek vyberte možnost "Encoding", kde stačí zvolit možnost "Central European (Windows). Po uložení změn už půjde exportní soubor nahrát v pořádku.

Přístupový log

Zde máte seznam provedených exportů, jak exportů on-line, tak standardních exportů z první záložky.

Související příspěvky


 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)