pro obchody od Shoptetu

 

Informační emaily

Informační emaily zasílají zákazníkovi informaci o tom, v jakém stavu se nachází jeho objednávka. Nastavení informačních e-mailů naleznete pod Nastavení - Emaily.

Automatické zasílání

Systémové akce

V první záložce naleznete systémové informační e-maily, které odchází zákazníkovi automaticky.
Pokud budete chtít editovat přímo tyto, je třeba se do daného maily prokliknout a poté nahoře zvolit "editovat šablonu".
V jiném případě, pokud budete chtít zasílat kopii například na svůj e-mail, zadáte "přidat příjemce" a doplníte jej.

 

Jestliže budete chtít zákazníkovi navíc zaslat k e-mailu přílohu, můžete tak učinit přiložením souboru úplně dole v editace e-mailu, viz:

Stavy objednávek

V druhé záložce se nachází vypsané všechny stavy objednávek, které v e-shopu máte. Buď se jedná o systémové stavy, nebo zde naleznete své individuálně vytvořené stavy. K těmto stavům následně můžete vytvořit e-mail, který se prostřednictvým změny automaticky odešle.
Jednoduše se rozkliknete do emailu Vyřizuje se, zde upravíte text e-mailu a dáte uložit. Můžete využít značek, které propíší danou hodnotu. Seznam naleznete níže.
Pozor: Ke stavovým e-mailům nelze přikládat dokumenty (objednávky, faktury, atd.)

 



Šablony emailů

V poslední záložce naleznete přednastavené šablony některých nejpoužívanějších e-mailů, které můžete zkopírovat, nebo se jimi inspirovat.
K šablonám e-mailů opět lze přidávat na konci editace dokumentu přílohy.

 

Informační e-maily

V této sekci naleznete prostor pro vkládání svých individuálně vytvořených e-mailů. Následně se takový e-mail objeví přímo v detailu objednávky a Vy jej budete moci zákazníkovi zaslat.
Takové e-maily můžete využít v případě zasílání dodatečnách informací zákazníkovi, které nejsou standardně obsažené v stavových objednávkách, anebo v potvrzení objednávky.

Zasílání daňových dokladů v e-mailu

Nejlépe je však využijete k zasílání zálohových faktur (anebo daňových dokladů) zákazníkovi.
V této sekci naleznete již přednastavený dokument, které nese název "#DOCUMENT_TYPE# číslo #DOCUMENT_NUMBER#", jehož prostřednictvím můžete rovnou zálohovou faktutu odeslat (pozor: pouze zkontrolujte, zda máte v editaci tohoto dokumentu povoleno odesílání z dané sekce. V našem případě tedy "zálohová faktura").


Jednoduše poté přejděte do detailu objednávky a nahoře napravo nejeďte na tlačítko "odeslat email" - uvidíte tento připravený dokument.

 

Po prokliknutí se rozbalí přímo náhled e-mailu. Stačí už jen zatrhnout "odeslat pdf dokument Zálohová faktura jako přílohu emailu" a e-mail odeslat.

 

Jaké značky mohu v informačních emailech použít?

Následující značky se automaticky nahradí u dané objednávky příslušnou hodnotou. Pokud tedy například do e-mailu zadáte "Vaše objednávka č. #ORDER_CODE# byla vyřízena", zákazníkovi se v e-mailu místo značky zobrazí číslo dané objednávky ("Vaše objednávka č. 2011000050 byla vyřízena.")


Obecně u každého dokumentu:

Kód Popis
#DOCUMENT_TYPE# Jméno dokumentu, např. Faktura, Dobropis, Objednávka..
#DOCUMENT_NUMBER# Číslo dokumentu
#WEBSITE_NAME# Název Vašeho e-shopu - je třeba mít vyplněný v Nastavení obchodu
#PROJECT_PHONE# Značka propisuje telefon nastavený pod kartou Nastavení - Základní nastavení - Údaje prodejce - Kontaktní informace pro Vaše zákazníky.
#PROJECT_ICQ# Číslo Vašeho icq účtu
#BANK_ACCOUNT# Číslo bankovního účtu, je třeba vyplnit v obecném nastavení ve Vaší administraci.



Objednávka (+ faktura a zálohova faktura; dobropis a dodací list pouze pokud mají vyplněno číslo objednávky):

Kód Popis
#ORDER_DATE# Datum objednávky
#ORDER_DATETIME# Datum a čas vytvoření objednávky
#ORDER_CODE# Kód objednávky
#ORDER_WEIGHT# Celková hmotnost objednávky
#ORDER_STATUS# Stav objednávky
#ORDER_STATUS_ID# Identifikační číslo stavu objednávky (možno použít na podmíněné vkládání, např. #TEMPLATE[ORDER_STATUS_ID=4].orderContent)
#PRICE_WITH_VAT# Celková cena objednávky vč. DPH
#PRICE_VAT# Celkové DPH objednávky
#PRICE_ROUNDING# výše zaokrouhlení ceny
#SHOP_REMARK# Poznámka obchodníka k objednávce
#EXCHANGE_RATE# Měnový kurz, který byl nastaven v době uskutečnění objednávky
#CURRENCY# Měna, ve které byla objednávka uskutečněna
#ONLINE_PAYMENT_BUTTON# Odkaz na možnost online zaplacení
#BILLING_METHOD# Značka vkládá obsah šablony billingInfo - informace pro platbu převodem, ale pouze v případě, že objednávka je placena převodem.
#PACKAGE_URL# URL zásilky (pro správné zobrazení musí být vyplněné číslo balíku)
#ADDITIONAL_INFO_TABLE# tabulka všech doplňujících informací včetně názvů řádků
#ADDITIONAL_INFO_1,2,..-6# obsahy jednotlivých doplňujících informací - řádek 1-6
#REMARK# Poznámka zákazníka k objednávce
#EMAIL# Email zákazníka
#PHONE# Telefon zákazníka
#FULL_NAME# Celé jméno zákazníka
#IDENTIFICATION_NUMBER# Identifikační číslo zákazníka
#COMPANY# Firma zákazníka
#STREET# Ulice zákazníka
#HOUSE_NUMBER# Číslo domu
#ADDITIONAL# doplňková informace k platbě
#CITY# Město zákazníka
#DISTRICT# Okres
#ZIP# PSČ zákazníka
#COUNTRY# Jméno země zákazníka
#COMPANY_ID# IČO
#VAT_ID# DIČ
#DELIVERY_FULL_NAME# Celé jméno zákazníka pro doručení
#DELIVERY_COMPANY# Dodací firma
#DELIVERY_STREET# Dodací ulice
#DELIVERY_HOUSE_NUMBER# Dodací číslo domu
#DELIVERY_ADDITIONAL# doplnňková informace k dopravě (např. pobočka heurekaPointu)
#DELIVERY_CITY# Dodací město
#DELIVERY_DISTRICT# Dodací okres
#DELIVERY_ZIP# Dodací PSČ
#DELIVERY_COUNTRY# Dodací jméno země
#YEAR_SHORT# současný rok, např. na copyright
#PACKAGE_NUMBER# Číslo balíku
#TEMPLATE.orderContent# obsah objednávky (co zákazník nakoupil, způsob dopravy a platby)



Faktura, zálohová faktura a dobropis:

Kód Popis
#INVOICE_CODE# číslo faktury (pouze faktura a dobropis)
#INVOICE_PROFORMA_CODE# číslo zálohové faktury (pouze faktura a zalohova faktura)
#INVOICE_CREDITNOTE_CODE# číslo dobropisu (pouze dobropis)
#INVOICE_BANK_ACCOUNT# účet uvedený v dokumentu
#INVOICE_IBAN# iban uvedený v dokumentu
#INVOICE_BIC# bic uvedený v dokumentu
#INVOICE_BILLING_METHOD_NAME# název způsobu platby
#INVOICE_REMARK# poznámka k dokumentu
#PRICE_WITH_VAT# částka s dph
#PRICE_VAT# dph
#PRICE_ROUNDING# zaokrouhlení
#PRICE_WITHOUT_ROUNDING# částka bez zaokrouhlení
#VARIABLE_SYMBOL# variabilní symbol
#CONSTANT_SYMBOL# konstantní symbol
#SPECIFIC_SYMBOL# specifický symbol
#DUE_DATE# datum splatnosti
#TAX_DATE# datum zdan. plnění (pouze faktura a dobropis)
#EXCHANGE_RATE# koeficient přepočtu měny (pouze faktura a dobropis)



Dodací list:

Kód Popis
#DELIVERYNOTE_CODE# číslo dodacího listu
#DELIVERYNOTE_DATE# datum vydání
#DELIVERYNOTE_REMARK# poznámka k dokumentu
#EMAIL# Email zákazníka
#PHONE# Telefon zákazníka
#FULL_NAME# Celé jméno zákazníka
#IDENTIFICATION_NUMBER# Identifikační číslo zákazníka
#COMPANY# Firma zákazníka
#STREET# Ulice zákazníka
#HOUSE_NUMBER# Číslo domu
#ADDITIONAL# doplňková informace k platbě
#CITY# Město zákazníka
#DISTRICT# Okres
#ZIP# PSČ zákazníka
#COUNTRY# Jméno země zákazníka
#COMPANY_ID# IČO
#VAT_ID# DIČ
#DELIVERY_FULL_NAME# Celé jméno zákazníka pro doručení
#DELIVERY_COMPANY# Dodací firma
#DELIVERY_STREET# Dodací ulice
#DELIVERY_HOUSE_NUMBER# Dodací číslo domu
#DELIVERY_ADDITIONAL# doplnňková informace k dopravě (např. pobočka heurekaPointu)
#DELIVERY_CITY# Dodací město
#DELIVERY_DISTRICT# Dodací okres
#DELIVERY_ZIP# Dodací PSČ
#DELIVERY_COUNTRY# Dodací jméno země
#SHIPPING_NAME# Název vybrané dopravy

Jak nastavím sledování zásilky?

V případě, že je vyplněno číslo zásilky (zcela dole v detailu objednávky) a příslušná doprava má nastavenou přepravní společnost (například "Česká pošta"), pak je možné odeslat e-mail se značkami #PACKAGE_URL# a #PACKAGE_NUMBER# - zákazníkovi přijde číslo zásilky a odkaz k jejímu sledování.

Jaké úpravy jsou potřebné v případě, že využívám heureka košík?

Standardně je v základní šabloně informačního e-mailu obsaženo:

Číslo účtu: #BANK_ACCOUNT#

Variabilní symbol platby: #ORDER_CODE#

Při využití heureka košíku však informace o platbě nesmí být obsaženy v případě, že není zvolena platba převodem. Pokud tuto službu od heureky chcete využívat, smažte výše uvedené informace a nahraďte je značkou #EMAIL[BILLING_METHOD=transfer].billingInfo# . Ta propisuje platební údaje pouze v případě, že zákazník zvolí platbu převodem (v nastavení dané platby je třeba mít systémové označení převodem u typu platby).

Související příspěvky


 

Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)