pro obchody od Shoptetu

 

Kategorie produktů

Kategorie a podkategorie můžete vytvářet a upravovat pod záložkou Produkty - Kategorie a vytvářet tak strukturu e-shopu.

  • Ikonky minus a plus – sbalení/rozbalení kategorie
  • Název kategorie - kliknutím na kategorii se přenesete do detailu kategorie, kde ji můžete dále upravovat - například zda se zákazníkům zobrazí viditelná, skrytá, rozbalená, atd. (více se dozvíte v textu níže).
  • Červený křížek (Smazání) – kliknutím na křížek kategorii smažete a to včetně podkategorií (produkty, zařazené ve smazané kategorii, se z e-shopu nesmaže). Ikonka pro smazání se objeví až po najetí kurzorem myši na příslušnou kategorii.
  • Modré plus (Přidání podkategorie) – kliknutím na zelené plus přidáte k dané kategorii její podkategorii. Ikonka pro přidání podkategorie se objeví až po najetí kurzorem myši na příslušnou kategorii.
  • Tlačítko "Přidat hlavní kategorii" – přidáte hlavní kategorii (na obrázku jsou hlavní kategorie Oblečení a Módní doplňky)
  • Tlačítko "Přidat podkategorii" – kliknutím vytvoříte novou kategorii a vyberete si, pod kterou jí umístíte.
  • Záložka "Skryté výchozí kategorie" - zde naleznete seznam všech kategorií, které nejsou viditelné na Vašem e-shopu.

Změna pořadí kategorií

Pro změnu pořadí stačí kliknout na vybranou kategorii, podržet levé tlačítko myši a tažením myši přetáhnout na požadované místo.

Přesunutí hlavní kategorie

Pokud chceme například kategorii "Dámské oblečení" přetáhnout na první pozici, stačí ji vzít a vložit na první místo - je třeba, aby se zobrazil šedý proužek označující pozici, jak je ukázáno na následujícím obrázku.

Přesunutí podkategorie

Přesun podkategorie funguje na úplně stejném principu, na následujícím obrázku je ukázán přesun podkategorie "Dámské oděvy" na poslední pozici.

Z podkategorie je také možné udělat kategorii hlavní (a naopak). Na následujícím příkladu přesouváme kategorii "Dámské doplňky" mezi hlavní kategorie:

 

Aby se na e-shopu nastavené pořadí projevilo, je třeba mít nastaveno zobrazování kategorií podle pořadí, viz článek Zobrazení kategorií a detailu produktu.

Odlišení hlavní kategorie a podkategorie

Na hlavní stránce e-shopu pak kategorie vypadají například takto:

zobrazení kategorie a podkategorie

(Módní doplňky, Boty a Oblečení jsou v tomto příkladu hlavními kategoriemi, přičemž podkategorie jsou například Pánské, Dámské, Dětské. Dětská trička jsou podkategorií kategorie "Dětské".)

Jak rozbalit / zabalit kategorii

V detailu dané kategorie stačí pod záložkou Viditelnost zaškrtnout "zobrazit rozbalené v menu kategorií" (pak se kategorie zobrazí rozbalená) nebo odškrtnout a ve výchozím stavu bude kategorie zabalená.

jak rozbalit/zabalit kategorii

Možnosti nastavení v detailu kategorie

popis jednotlivých prvků kategorie
      1. Název stránky – název dané kategorie
      2. URL adresa – zde můžete změnit URL adresu kategorie.
      3. Textový editor – zde můžete vepsat detailní informace o dané kategorii. Pro práci s editorem wysiwyg se můžete podívat do nápovědy zde.
jak rozbalit/zabalit kategorii
    1. Text odkazu – využívá se v návaznosti na import produktů pro zamezení duplicity (Více o importu si můžete přečíst zde.)
    2. Klíčová slova – již nemají žádný vliv na SEO, vyhledávače je ignorují
    3. Popis stránky – opět slouží pro SEO (více o popisu stránky a klíčových slovech naleznete zde)
    4. Viditelnost stránky – pro které zákazníky bude daná kategorie viditelná.
    5. Zobrazit rozbalené v menu kategorií – pokud je zaškrtnuté, kategorie se zobrazí rozbalená. V případě odškrtnutí bude ve výchozím stavu kategorie zabalená.
    6. Zobrazit – odškrtněte v případě, že chcete kategorii úplně skrýt.
jak rozbalit/zabalit kategorii
 
Pokud nastavíte viditelnost pouze pro přihlášené zákazníky, mějte na paměti, že produkt může být zařazen i v jiných výchozích kategoriích, které viditelné jsou a tudíž se bude na url zobrazovat i nepřihlášenému.
 
 

Párování Heuréka kategorií

nápovědu naleznete v tomto odkazu

 

Související příspěvky


 

Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)