Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

Kategorie produktů

Kategorie a podkategorie můžete vytvářet a upravovat pod záložkou Produkty - Kategorie a vytvářet tak strukturu e-shopu.

  • Ikonky minus a plus – sbalení/rozbalení kategorie
  • Název kategorie - kliknutím na kategorii se přenesete do detailu kategorie, kde ji můžete dále upravovat - například zda se zákazníkům zobrazí viditelná, skrytá, rozbalená, atd. (více se dozvíte v textu níže).
  • Červený křížek (Smazání) – kliknutím na křížek kategorii smažete a to včetně podkategorií (produkty, zařazené ve smazané kategorii, se z e-shopu nesmaže). Ikonka pro smazání se objeví až po najetí kurzorem myši na příslušnou kategorii.
  • Modré plus (Přidání podkategorie) – kliknutím na modré plus přidáte k dané kategorii její podkategorii. Ikonka pro přidání podkategorie se objeví až po najetí kurzorem myši na příslušnou kategorii.
  • Tlačítko "Přidat hlavní kategorii" – přidáte hlavní kategorii 
  • Tlačítko "Přidat podkategorii" – kliknutím vytvoříte novou kategorii a vyberete si, pod kterou jí umístíte.
  • Záložka "Skryté výchozí kategorie" - zde naleznete seznam všech kategorií, které nejsou viditelné na Vašem e-shopu.
  • Prázdné kategorie - Určuje jaký text je uveden, pokud v dané kategorii nejsou uvedeny žádné produkty.
  • Import/export - Možnost stáhnout si kategorie do formátu CSV, je zde i možnost CSV soubor zpět naimportovat.

Změna pořadí kategorií

Pro změnu pořadí stačí kliknout na vybranou kategorii, podržet levé tlačítko myši a tažením myši přetáhnout na požadované místo.

Pokud chceme například kategorii "Hlavní kategorie" přetáhnout na první pozici, stačí ji vzít a vložit na první místo - je třeba, aby se zobrazil šedý proužek označující pozici, jak je ukázáno na následujícím obrázku.

Přesun podkategorie funguje na úplně stejném principu, na následujícím obrázku je ukázán přesun podkategorie "Dámské oděvy" na poslední pozici.

Z podkategorie je také možné udělat kategorii hlavní (a naopak)

Aby se na e-shopu nastavené pořadí projevilo, je třeba mít nastaveno zobrazování kategorií podle pořadí, viz článek Zobrazení kategorií a detailu produktu.

Zobrazení kategorií

Kategorie lze přenést do horního menu nebo využít speciální prvek. Níže vám ukážeme, jak tyto prvky vypadají.

  • Rozbalení ve levém prvku se nastavuje na záložce Viditelnost v detailu kategorie
  • Rozbalení horního menu se nastavuje v sekci Vzhled a obsah - Menu
 

Možnosti nastavení v detailu kategorie

  1. Název – název dané kategorie
  2. URL adresa – zde můžete změnit URL adresu kategorie
  3. Popis kategorie – zde můžete vepsat detailní informace o dané kategorii. Pro práci s editorem wysiwyg se můžete podívat do nápovědy zde.
  1. Text odkazu (v menu) – Jako odkaz se automaticky používá název kategorie, změnit jej můžete právě díky tomuto poli. Tedy odkaz v horním menu či prvku kategorie se bude zobrazovat dle uvedených informací v tomto textovém poli.
  2. Název (tag "title") – slouží pro SEO (více o popisu stránky a klíčových slovech naleznete zde)
  3. Popis (meta tag "description") - slouží také pro SEO a jedná se o popis stránky, který se zobrazuje při zobrazení výsledků ve vyhledávačích
  1. Viditelnost stránky – pro které zákazníky bude daná kategorie viditelná
  2. Zobrazit rozbalené v menu kategorií – pokud je zaškrtnuté, kategorie se zobrazí rozbalená. V případě odškrtnutí bude ve výchozím stavu kategorie zabalená. Vztahuje se pouze na prvek Kategorie
  3. Viditelnost – odškrtněte v případě, že chcete kategorii úplně skrýt
 
Pokud nastavíte viditelnost pouze pro přihlášené zákazníky, mějte na paměti, že produkt může být zařazen i v jiných výchozích kategoriích, které viditelné jsou a tudíž se bude na url zobrazovat i nepřihlášenému. 

Související příspěvky


 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)