Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

Povinná pole

Tuto sekci naleznete pod kartou Nastavení - Zákazníci - Povinná pole. Jedná se o nastavení polí, které se zákazníkovi zobrazí ve druhém kroku objednávkového procesu - fakturační a doručovací adresa (a také při registraci, pokud se jedná o zákaznickou skupinu, která toto nastavení vyžaduje - více informací o nastavení skupin zákazníků si můžete přečíst zde). Nastavení určuje, která pole kontaktních údajů budou povinná a která se naopak nebudou vůbec zobrazovat.

V roletce se Vám zobrazují možnosti zobrazit jako nepovinné / zobrazit jako povinné / nezobrazovat . U všech položek s výjimkou emailu a země si můžete zvolit jak a zda je chcete ukazovat zákazníkům.

Pokud chcete využívat export pro Českou poštu, doporučujeme zobrazovat číslo popisné a ulici zvlášť.

V objednávkovém procesu jsou povinná pole označená červenou hvězdičkou. Doručovací adresa se zákazníkovi zobrazí až po zaškrtnutí checkboxu "Doručit na jinou adresu".

Ukládání fakturační adresy

Pokud se zákazník zaregistruje jako uživatel s minimem informací (email a heslo), při první objednávce se doplní fakturační adresa včetně případného názvu společnosti, IČ a DIČ – pokud jsou tato políčka označena jako povinná. V případě, že je informace již vyplněna v detailu klienta v administraci, nepřepíše se. Jakmile jsou políčka nepovinná, nedoplní se nic.

Ukládání doručovací adresy u registrovaných zákazníků

Pokud se zákazník v minulosti registroval a provedl objednávku, může se mu objevit roletka s výběrem doručovacích adres, které již u minulých objednávek zadával. Pokud chcete, aby se doručovací adresa ukládala k registrovanému zákazníkovi, je třeba nastavit políčka v doručovací adrese jako povinná (pokud zákazník nebude chtít doručovací adresu využít, systém ho nebude nutit je vyplnit).

Chování (ukládání do administrace) funguje následně:

1) Pokud zákazník vybere ze selectboxu existující adresu a změní některý z jejích údajů - U prázdných a povinných políček dojde k doplnění do vybrané doručovací adresy, jiná políčka se nemění.

2) Pokud zákazník nevybere ze selectboxu žádnou adresu a zadá novou ručně - nestane se nic pokud jsou políčka nepovinná, nová adresa se uloží k registrovanému zákazníkovi v případě povinných políček.


 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)