pro obchody od Shoptetu

 

Spuštění e-shopu na vlastní doméně

Pokud chcete e-shop zprovoznit na své vlastní doméně, přečtěte si následující článek. V článku budeme vycházet z následujících předpokladů:

  • Máte zvolenou doménu, na které chcete svůj e-shop provozovat. Doména smí obsahovat maximálně 50 znaků a musí být bez diakritiky, např. www.vasedomena.cz.
  • Tuto zvolenou doménu máte zaregistrovanou. Pokud ji nemáte, přečtěte si nejdříve článek Registrace domény.
  • U registrátora své domény máte přístup do administrace domény, kde můžete potřebná nastavení provést, popř. registrátor umožňuje potřebné změny provádět přes jejich technickou podporu
  • Máte u nás funkční e-shop v ostré verzi, tzn. provedl jste již objednávku služby Shoptet. E-shop v současné době běží na adrese http://nejakecislo.myshoptet.com/ .

Postup pro rychlé nastavení

Pokud máte doménu u jednoho z níže uvedených registrátorů, můžete postupovat podle jednoduchých kroků, které jsme pro vás připravili a které vám nezabre téměř žádný čas.

Návod pro Active24

Návod pro Forpsi

Návod pro Websupport

Návod pro Wedos

Jestliže není váš registrátor uveden v seznamu a nebo chce nastavit jen dílčí hodnoty (například jen subdoménu nebo chce používat vlastní poštovní server), využijte prosím postupu níže.

Potřebné údaje

Pokud si s nastavením nejste jistí, stačí tuto nápovědu odeslat Vašemu registrátorovi.

K tomu, abyste mohli potřebná nastavení na Vaší doméně provést, potřebujete následující informace, které budete následně v administraci své domény vyplňovat:

Sada jmenných serverů (NSSET)

SHOPTET

Jednotlivé jmenné servery

Primární server ns1.shoptet.cz
Sekundární server ns2.shoptet.cz

Doplňující údaje

Popis Typ záznamu Hodnota
IP adresa serverů (vasedomena.cz) A 185.64.219.37
Nasměrování domény (www.vasedomena.cz) CNAME www.myshoptet.com
Adresa pro emaily MX mx1.myshoptet.com (priorita 10)
Adresa pro emaily MX mx2.myshoptet.com (priorita 20)

První krok - nastavení domény

Nejdříve je třeba nastavit nasměrování v administraci Vaší domény. Název domény může být maximálně 50 znaků dlouhý, delší názvy nepodporujeme.


Možnosti nastavení jsou dvojí:

  1. Změnou jmenných serverů přímo nebo přes NSSET
    Po přihlášení do administrace vaší domény nastavte buď sadu jmenných serverů (NSSET), nebo jednotlivé jmenné servery z tabulky výše. Pokud si nebudete jisti, obraťte se na technickou podporu registrátora své domény s touto nápovědou, kde vám jistě rádi poradí a změnu provedou za Vás.
  2. Nastavení konkrétních záznamů - vhodné při provozu eshopu na subdoméně nebo při vlastním mailovém řešení, či při požadavku používat DNSSEC
    1. provoz na subdoméně: Pokud váš e-shop poběží např. na adrese http://eshop.vasedomena.cz/ a na http://www.vasedomena.cz/ běží např. firemní prezentace u jiného poskytovatele, změňte pouze CNAME záznam pro e-shopovou subdoménu.
    2. provoz na hlavní doméně: Pokud nechcete měnit jmenné servery, stačí k nám nasměrovat doménu přes A a CNAME záznam. Doporučené nastavení je pro základní doménu bez www (tedy "nazevdomeny.cz" - zobrazuje se často jako @) nastavit A záznam a pro "www" subdoménu nastavit CNAME, většinou bude vypadat takto: www CNAME myshoptet.com.

Podrobnější informace o tom co jsou DNS záznamy naleznete na Wikipedii.

Upozornění: Náš systém nepodporuje DNSSEC. Pokud toto rozlišení chcete používat, nepřenášejte k nám své jmenné servery.

Jak dokončím aktivaci e-shopu na své doméně?

Poté, co ve správě Vaší domény změníte DNS záznamy nebo A záznam, dokončete proces převodu e-shopu na svojí doménu v sekci Nastavení - Hosting - Přesun na doménu. Zde do políčka vložte název své domény. Název zadávejte ve tvaru www.nazevdomeny.cz nebo www.nazevdomeny.sk (případně www.nazevdomeny.com), v případě subdomény ve tvaru eshop.nazevdomeny.cz. Nezadávejte do políčka protokol (http://). Po vyplnění klikněte na „pokračovat“.

V druhém kroku je třeba vyčkat přibližně patnáct minut, než se doména založí u nás v systému. Jakmile bude založena, budete informováni e-mailem. Následně klikněte na tlačítko Aktualizovat. V případě, že máte chybně nastavené DNS, třetí krok Vás nepustí dále, dokud nastavení ve správě domény neupravíte. Pokud jsou DNS v pořádku, pokračujte k poslednímu kroku. Po 15 - 30 minutách bude obsah Vašeho testovacího e-shopu převeden na doménu. Doporučujeme smazat po uplynutí této doby mezipaměť Vašeho prohlížeče (Ctrl + shift + delete).

Kdy se projeví změna?

Změna jmenných serverů se může propagovat v horizontu jednotek až 48 hodin. Propagace ostatních záznamů je rychlejší a závisí na nastavení TTL. Pokud již eshop provozujete, tak budete chtít minimalizovat čas, kdy eshop ještě není převeden, ale DNS záznamy jsou již změněny. Pro tento příklad doporučujeme rozhodně neměnit NS záznamy (jmenné servery nebo NSSET), ale pouze měnit A záznam. U tohoto záznamu nastavte velmi nízké TTL - například 300 (tedy 5 minut). Při převodu eshopu potom čekejte, až se dostane do kroku 3, kdy se čeká na změnu DNS. Nyní proveďte změnu A záznamu, během 5 minut bude viditelná a bude možné dokončit převod.

Nastavení e-mailových schránek

  • Pokud k nám směřujete DNS záznamy a na doméně jste někdy již využívali e-maily - změna jmenných serverů (přímo nebo přes NSSET) způsobí, že emaily začnou být doručovány na naše mailservery, příslušné schránky lze u nás ale vytvořit až po dokončení přesunu. Pokud chcete e-maily doručovat na původní mail server, neměňte jmenné servery, nebo si v nastavení DNS nastavte správně MX záznamy (ponechte u poskytovatele).
  • Jestliže u nás chcete využívat e-maily a nemáte k nám nasměrovány DNS (například k nám směrujete pouze A záznam), je třeba k nám nastavit zároveň i MX záznamy, který zodpovídají za e-maily (viz. hodnoty výše).

Své dosavadní nasměrování MX záznamů můžete ověřit zde (jestliže MX záznamy směřují v pořádku na nás, naleznete IP 78.24.15.102 a 78.34.15.93, případně bude reportováno z: ns1.shoptet.cz. Pokud tomu tak není, MX záznamy u nás pravděpodobně nastaveny nejsou - pošta se tedy odesílá jinam).

Upozornění: po přesunu MX záznamů k nám a vytvoření e-mailové schránky v administraci bude tato schránka prázdná. Nepřenesou se Vám již přijaté e-maily a je tedy doporučeno si důležitý obsah e-mailové schránky zazálohovat ještě před přesunem MX.

Během přesunu na doménu nedochází k žádnému přesunu emailových schránek, kontaktujte nás, pokud máte v tomto bodě nejasnosti.

Co dělat v případě, že se eshop po přesunu nezobrazuje?

Nejprve vyzkoušejte smazat mezipaměť, případně si stránku zobrazte v jiném prohlížeči nebo třeba v mobilním telefonu, abyste vyloučili vliv mezipaměti (mezipaměť eshopu lze smazat přes Ctrl + shift + delete nebo Ctrl + F5).

Dále je možné, že DNS se ještě nepropsala u Vás a bude třeba počkat. I v případě, že jste měnili celý NSSET může pomoci nastavit A záznam s nízkým TTL (doba platnosti dat). Na Vašem počítači můžete vyzkoušet DNS záznamy "spláchnout" a tím je aktualizovat. Návod jak tuto akci uskutečnit je dostupný zde. Další možnost ověření je použít Google službu PageSpeed, ta načte váš eshop zvenku a ověří tím, že je pro ostatní uživatele viditelný.

Zde naleznete znalostní báze (nápovědy) vybraných registrátorů:

Active24

Domena.cz - Ignum

Wedos

Forpsi

Související příspěvky


 

Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)