Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

Stormware Pohoda

Řešení spolupracující se systémem POHODA
www.pohoda.cz www.pohodaplus.cz

Pro správné fungování přenosu skladových zásob je třeba mít aktivní modul skladové hospodářství.
Synchronizace přenáší pouze zásoby typu Karta.

Co je dobré vědět o propojení s Pohodou?

Celá komunikace spadá pod „Internetové obchodování“, je tedy zapotřebí, aby tuto funkci vaše Pohoda uměla (dostupná od balíčku Jazz). Komunikace je manuální a je řešena přímo přes rozhraní Pohody, kde si určíte, co se má přenášet. Synchronizace je obousměrná, ale není 1:1, tedy existují určitá omezení, které jsou popsány níže. Pro správnou kompatibilitu je třeba mít aktuální nejnovější verzi Pohody.

Synchronizace Pohoda -> E-shop

Zásoby (Produkty)

  • Nepřenáší se obrázky, parametry a varianty produktů se vytvoří jako samostatné produkty.

Objednávky

  • Aktualizuje se jen stav objednávky a informace o zákazníkovi (fakturační a doručovací adresa).

Adresář

  • Do obchodu budou přijaty pouze záznamy obsahující e-mail, který slouží k párování.

Kategorie

  • Kategorie je zapotřebí mít na e-shopu vytvořené, párují se dle jména a synchronizace je jen vytváří, ale nemaže.

Synchronizace E-shop -> Pohoda

Zásoby (Produkty)

  • Neexportují se záruky, kategorie, STAV SKLADU (pohoda ho nepřijme) související/alternativní produkty, parametry, soubory, obrázky atp. Exportuje se do předem nastaveného členění skladu a cenové skupiny.
  • Z obchodu se exportují všechny produkty a jejich varianty jako jednotlivé karty zásob, tzn. 1 varianta = 1 karta. Z obchodu se exportuje základní popis, příznaky typu novinka/tip/doprodej, cena nákupní a prodejní, EAN (13 znaků), PLU (6 znaků) a váha.
  • Aby se zásoby přenesly správně nesmí mít PLU kód více než 6 znaků 

Objednávky

  • Z obchodu se exportují všechny nové záznamy (nikoliv aktualizované, které pohoda nepřijme) včetně položek, které by se měly podle kódu párovat se zásobami (předpokladem jsou plně synchronizované zásoby)

Adresář

  • Z obchodu se exportují všechny záznamy.

Dopravy

  • Do Pohody zasíláme seznam doprav, který je třeba v rozhraní Pohody spárovat s dopravami v Pohodě. Z naší strany jsou zasílány v podobě:
  • Česká Pošta Česká Pošta Do ruky
    Česká Pošta NaPoštu
    DPD Classic
    DPD Private
    DPD Private Sobota
    DPD Pickup
    PPL
    PPL ParcelShop
    Zásilkovna domů
    Zásilkovna Z-point
    Uloženka
    DHL
    GLS
    IN TIME
    Geis
    Geis palety
    Kouzelná Almara
    Vlastní přeprava
    Osobní odběr
    Slovenská Pošta
    Toptrans
  • Zároveň zasíláme dopravy i ve formátu SHIPPING17, kde číslo představuje interní ID dopravy.

 

Platby

  • Dopravy zasíláme ve formátu BILLING17, kde číslo představuje interní ID platby.

 

Doporučený postup využití propojení

Internetové obchodování sice dovoluje správu produktů i na straně pohody, její možnosti editace a délek textu, a především chybějící možnost vytvářet varianty tak předurčují jako hlavní místo správy produktů obchod.

  1. vytvoření produktu v obchodu
  2. export produktů do Pohody
  3. po přijetí objednávky export objednávek do Pohody
  4. zpracování objednávky v Pohodě, včetně správy fakturace
  5. import objednávek z Pohody (přenesení stavu zpracovaných objednávek)
  6. import skladových zásob z Pohody (synchronizace skladu)

Povolené znaky pro kód produktu na eshopu jsou následující: A-Z 0-9 _ / -. mezera . Dejte si pozor na znaky jiné - budou transformovány do některého z povolených a e-shop pak nebude správně párovat skladové zásoby.

Nastavení v administraci e-shopu

V administraci se napojení na Pohodu nachází pod záložkou Propojení – Pohoda (Je třeba mít aktivní modul pro Pohodu).

Stormware Pohoda – propojení v administraci – nastavení daně
Stormware Pohoda – propojení v administraci – nastavení daně

Sazby daně

První, co je třeba nastavit jsou sazby DPH již hotových objednávek. Pokud jste plátce DPH, ponechte nastavení tak, jak je zobrazeno výše na screenu. Pokud jste neplátce, zadejte ke všem třem sazbám "nulová sazba daně".

Synchronizace

  • Url pro export - toto URL budete později zadávat do nastavení Pohody. Je shodné pro objednávky, pro adresář i produkty - Pohoda si z tohoto URL bude načítat příslušná data. Musí být zadáno včetně koncového lomítka.
  • Url pro import - URL pro import dat z Pohody zpět do e-shopu. Musí být zadáno včetně koncového lomítka.
  • Omezit počet záznamů - Pohoda může mít potíže načítat najednou větší množství záznamů. Pokud tedy máte na e-shopu několik tisíc objednávek / zákazníků / produktů, můžete počet záznamů omezit zde a nahrávat data do Pohody po menším množství (na screenu je maximální počet 1000, (8000 objednávek by se tedy nahrávalo 8x).
  • Začátek následující synchronizace - Pokud jste si zrovna nastavili Pohodu a chcete stáhnout veškeré objednávky/zákazníky/produkty, můžete políčko nechat nevyplněné. Pokud jste dříve využívali jiný systém, eshop máte například 3 roky a objednávky za rok 2012 a 2013 již natahovat nechcete, stačí zde zadat datum od kdy chcete objednávky nahrát. Datum je třeba zadat ve formátu DD.MM.YYYY HH:MM:SS , tedy například 01.01.2014 00:00:01 . Po prvním kompletním exportu se zde vyplní přesné datum exportu ze systému. Data se pak při dalším exportu budou brát pouze od tohoto datumu + ty které byly upravovány. Pokud chcete provést export celý znovu, stačí vymazat data z těchto kolonek a uložit formulář.
  • Nesynchronizované položky - počet objednávek/zákazníků/produktů, které ještě nemáte nahrané v Pohodě.
  • Synchronizovat i aktualizované produkty / zákazníky - toto označíte v případě, že chcete synchronizovat i položky, které již v Pohodě máte (pokud je například v eshopu editujete).

Záznam synchronizace (Log)

Zde log proběhlých exportů a importů dat z Pohody. Najdete zde přesný čas, e-mailovou adresu uživatele, IP adresu z které se požadavek prováděl a počet úspěšně přenesených produktů.

Zásoby

Pokud Pohodu spouštíte prvně, následující dva obrázky využijete až po prvotním nastavení. Je třeba si dát pozor na označení skladů, ze kterých se má synchronizace provádět, jelikož je standardně nastaveny všechny.

  • Členění skladů – jedná se o výběr skladu pro export do Pohody, v Pohodě ho naleznete pod záložkou Sklady. V našem případě zkopírujeme do administrace sklad s názvem Sklad. Pokud máte v Pohodě více zadaných skladů, je třeba vybrat si jeden, který budete využívat a zadat jeho název do administrace e-shopu.
  • Cenová skupina – Stejně jako u skladu je třeba do administrace vložit ještě název cenové skupiny. Tu v Pohodě naleznete opět pod záložkou Sklady. Název cenové skupiny vložíme do administrace.
  • Synchronizovat aktualizované položky – Při zaškrtnutí export zahrne i produkty, které byly editovány a nějak upraveny a aktualizuje tak zboží v systému Pohoda.
  • Aktualizovat texty – Přenese do Pohody popisky k produktům. Ovšem vzhledem k omezení počtu znaků pro popisky ze strany Pohody (90 pro název a 240 pro krátký popis), se nedoporučuje exportovat data tam i zpět. Mohlo by dojít ke ztrátě popisků u produktů.
  • Používat vedlejší ceny - Při výběru této možnésti máte možnost určit ceny, které se při komunikaci Pohoda -> e-shop mají přenášet. Můžete mít tedy v Pohodě vyplněnou prodejní cenu, ale na eshop přenášet jinou a to jednoduše přes Prodejní ceny, k produktům se poté tyto ceny nastavují přes záložku Slevy.

Nastavení ve Stormware Pohoda

Nainstalujte si Stormware Pohoda a zvolte vytvoření nové účetní jednotky. (Pokud již máte program nainstalován a účetní jednotku založenou, nemusíte zakládat novou.)

Vyplňte Vaše fakturační údaje. Důležité je správné nastavení IČO (musí se shodovat s tím, co máme zadané v našem systému pro fakturační údaje - můžete zkontrolovat v administraci pod Údaji prodejce). V případě, že bude vyplněné špatně, nebude možné exportovat data z eshopu do Pohody.

Po vyplnění údajů klikněte na ikonku uložit.

Pokračujte přes Nastavení – Internetové obchody – Nastavení Internetových obchodů.

V roletce pod Internetový obchod zvolte Obecný internetový obchod. Pod záložkou obecné vyplňte jméno Vašeho e-shopu (libovolné) a jeho správnou www adresu (včetně http://). Logo není povinné.

V záložce WEB klient zaškrtněte "Webová služba vyžaduje ověření (autentizaci)". Zadejte přihlašovací údaje, které používáte pro přístup do administrace svého e-shopu (Přehled uživatelů Vašeho e-shopu naleznete pod odkazem www.adresavasehoeshopu.cz/admin/uzivatele-administrace/). Zadávejte celý e-mail.

V záložce Export vložte URL z administrace e-shopu (viz výše - obrázek č. 1 – Import URL). Zkopírujte ho do kolonek URL pro Zásoby, URL Objednávky, URL pro Adresář. Tyto URL slouží pro export z Pohody do internetového obchodu. Dané URL adresy musí být vždy i včetně koncového lomítka. Například https://www.shoptet.cz/stormware-pohoda/import/

Do záložky Import zkopírujte URL odkaz z Vaší administrace (viz výše - obrázek č. 1 – URL pro export). Zkopírujte ho do kolonek URL pro Zásoby, URL pro Objednávky, URL pro Adresář. Dané URL adresy musí být vždy i včetně koncového lomítka. Například https://www.shoptet.cz/stormware-pohoda/export/

V záložce Nastavení zaškrtněte Sledování komunikace (historie) a vyberte si cestu, kam se budou ukládat data z Pohody (V našem případě jsme vytvořili složku POHODA na disku C://). Z této složky doporučujeme nemazat data. Budou se Vám zde ukládat například i dokumenty, které nám zašlete v případě potíží. Nastavte verzi XML komunikace na 2.x . Záložku FTP klient vyplňovat nemusíte. Nastavení uložte.

Jak exportovat data z e-shopu do Pohody

  • Adresář v Pohodě má pro jméno zákazníka pouze 25 znaků. Pokud bude jméno ve Vašem adresáři v e-shopu delší, v Pohodě se zkrátí na 25 znaků. Toto se týká pouze jmen, které zákazník vyplní do kolonky "Celé jméno", ne do kolonky "firma".
  • Párování se provádí na základě kódu. Zkontrolujte si prosím, jestli na straně Pohody kódy odpovídají těm v shoptetu a dále, že jsou v Pohodě unikátní. Duplicitní produkty se při importu zahazují!
  • Co se týče EANu, je na straně Pohody je možnost nastavit, zda má být unikátní, nebo ne. Pokud je zapnuta unikátnost, musí kód a EAN v eshopu odpovídat kódu a EANu v Pohodě na jednom skladu. Tzn. není možné importovat vše z obchodu do druhého skladu, protože to narazí na duplicitu EAN kódu.
  • Stejně jako importovat produkt se stejným EAN kódem a jiným kódem, protože na straně Pohody poté nedojde k aktualizaci, a tak opět narazí. Doporučujeme unikátnost EAN vypínat (Nastavení/Globální nastavení/Sklad 1 -> Nepovolit duplicitní čárový kód zásoby ve skladu (odškrtnout)).
  • Nyní postupujte dle obrázku přes Soubor – Datová komunikace – Internetové obchodování. Karta Internetový obchod je pro majitele, kteří vlastní více než jeden e-shop a budou si v Pohodě nastavovat další e-shopy – zde si pak mohou zvolit ze kterého e-shopu budou exportovat data. Typ komunikace zůstává Stáhnout z internetu. Použijte tlačítko Další.
Stormware Pohoda – nastavení internetového obchodování
Stormware Pohoda – nastavení internetového obchodování  - typ komunikace

Pro první import dat do Pohody doporučujeme importovat data samostatně (nejprve provést import produktů, posléze import objednávek a poté adresáře atd.). Po odsouhlasení dalších kroků zvolte dokončit.

Stormware Pohoda – nastavení internetového obchodování  - stažení dat do programu Pohoda
 
 
V následujícím kroku ponechte nastavení jak je (při použití filtrů se nic nepřevede a komunikace končí chybou) a přejděte k exportu.
 
 

Import dat z Pohody do e-shopu

Před prvním importem doporučujeme provést kompletní zálohu produktů z e-shopu. Kompletní export produktů v administraci naleznete pod Produkty/Export.

Postup je v první řadě stejný jako u exportu. V hlavním menu Pohody zvolíte Soubor / datová komunikace / Internetové obchodování (viz obrázek výše). V následující tabulce zvolíte jako typ komunikace odesílání na internet pomocí formátu XML.

 

V následujícím kroku vyberete požadovaná data pro synchronizaci.

Po potvrzení se objeví okno s časovým rozsahem a přejdete k importu dat.

Úroveň implementace Stormware Pohoda

Přenos variant produktů E-shop -> Pohoda

  • Každá varianta se při exportu z e-shopu do Pohody přenáší jako jednotlivá karta produktu. Při zpětné synchronizaci se karty zboží z Pohody propojí zpět do variant produktů na e-shop.

Přenos variant produktů Pohoda -> E-shop

  • Zadané varianty v Pohodě se přenášejí na e-shop jako jednotlivé položky zboží. Pro správné používání variant je doporučeno používat synchronizaci e-shop -> Pohoda.

 

Jak postupovat v případě potíží?

Pokud se Vám import nepodaří, žádáme Vás, abyste rovnou kontaktovali naši technickou podporu, nejlépe přes prostředí Helpdesku a zaslali nám soubory, které naleznete ve Vámi zvolené složce pro ukládání dat – podsložka Import – podsložka s názvem Vašeho e-shopu. Název a umístění souborů, které potřebujeme zaslat, se Vám zobrazí po dokončení importu do Pohody - viz následující obrázek.

Zasílejte prosím pouze tři dané soubory, které k sobě patří a které souvisí s chybným importem.

Pohoda vždy dohrává nové objednávky. Pokud budete export provádět a nebudete mít žádné nové objednávky od posledního exportu, systém vyhodí chybové hlášení - Pohoda akorát hlásí, že nepřijala žádná nová data.

Stormware Pohoda – XML soubory po importu dat

Nejčastější chyby

Kód chyby: 400
Popis chyby: Požadavek nemůže být vyřízen, poněvadž byl syntakticky nesprávně zapsán.

Vysvětlení: Při komunikaci byly vybrány filtry, které synchronizace nepodporuje, nejčastěji způsobené při komunikaci E-shop -> Pohoda.

Případně se jedná o prázdný soubor, tedy žádné soubory nebyly při komunikaci přeneseny do souboru a proto odpověď skončí touto chybou.

ERROR: Nesprávný stav odpovědi. Tento balíček není určen pro tuto jednotku.

Vysvětlení: V Pohodě je vyplněné jiné IČ než jaké je uvedeno v e-shopu. Pro správnou funkčnost synchronizace musí být stejné.

Kód chyby: 404
Popis chyby: Požadovaný dokument nebyl nalezen.

Vysvětlení: V nastavení internetového obchodu je špatně uvedena URL adresa pro import nebo export.


 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)