pro obchody od Shoptetu

 

Věrnostní slevy

Co jsou věrnostní slevy?

Že získat přízeň zákazníka a udržet si ji je běh na dlouhou trať, to opakovat jistě nemusíme. V tomto návodu se zaměříme na jednu z možností, jak odměňovat své zákazníky za přízeň a jak je motivovat k dalšímu nákupu. Tím nástrojem jsou všemocné slevy.

Témata nápovědy

Jak vytvořit zákaznickou skupinu?

Jak vytvořím další ceník?

Jak nastavit věrnostní slevy?

Co je maximální sleva zákazníka?

Kde si prohlédnu jaké slevy má konkrétní zákazník? Co jednotlivé slevy znamenají?

Aktuální zákaznická sleva

Věrnostní sleva

Dodatečná sleva

Jak manipulovat se slevou v detailu produktu?

Jak vytvořit zákaznickou skupinu?

Zákaznickou skupinu vytvoříte pod kartou Zákazníci - Skupiny. Skupin si můžete vytvořit libovolné množství a každé skupině přiřadit vlastní ceník.

zákaznické skupiny

Novou skupinu přidáte kliknutím na tlačítko přidat, editaci dané skupiny si otevřete kliknutím na řádek. Níže vidíte detail skupiny Velkoobchodní odběratel. Pokud je zaškrtnuto "vyžaduje autorizaci", zákazník se nebude moci přihlásit ke svému účtu, dokud jeho registraci neschválíte. Tato volba také zahrnuje automaticky možnost "vyžadovat vyplněný profil již při registraci" (pro standardní registraci stačí vyplnit pouze e-mail a heslo, pokud chcete donutit zákazníka vyplnit i další údaje zvolené v sekci Povinná pole, zaškrtněte tuto možnost). Text z políčka popis se zákazníkovi zobrazí během registrace vedle názvu skupiny. Pokud využíváte velkoobchodní modul, můžete dané skupině přidělit jiný ceník, pokud ho ještě nemáte vytvořený, nabídne se pouze hlavní ceník. Možnost "Odeslat email" zákazníkovi odesílá informaci o tom, že byl registrován.

detail zákaznické skupiny

Jak vytvořím další ceník?

Nový ceník můžete přidat pod kartou Zákazníci - Ceníky (v případě, že máte aktivní velkoobchodní modul).

další ceníky

Ceny (a ostatní nastavení) k ostatním ceníkům doplníte přímo v detailu produktu / detailu varianty - pod kartou ceník:

nastavení dalšího ceníku v detailu produktu

Nebo pod kartou Produkty - Ceny - zobrazit filtr, kdy z filtru vyberete požadovaný ceník a doplníte příslušné ceny. Export a import velkoobchodních ceníků je možný, více informací můžete zjistit z této nápovědy.

nastavení cen pro velkoobchodní ceník

Jak nastavit věrnostní slevy?

Věrnostní slevy naleznete pod kartou Marketing - Věrnostní slevy. Vyberete si příslušnou zákaznickou skupinu (na screenu níže je vybrán Velkoobchodní odběratel) a přidáte cenové úrovně za které bude mít zákazník slevu (v našem případě od 2000 Kč 8% a od 6000 Kč 10%). Sčítají se hodnoty všech objednávek, které daný registrovaný zákazník učinil, pokud tedy učiní například 4 objednávky po 500 Kč, získá slevu 8% - stejně jako zákazník s jednou objednávkou za 2000.

nastavení skupiny slev - velkoobchodní zákazník

Co je maximální sleva zákazníka?

Aby se nestala situace, kdy zákaznická sleva „doroste“ do takové výše, kdy by převýšila i marži za prodávané zboží a prodej by pro Vás byl ztrátový, je možné nastavit limit pro maximální možnou slevu, kterou může zákazník zmíněné skupiny získat. Slevy klientovi tak budou neustále růst - maximálně však do nastaveného limitu (v našem případě na screenu výše - až do 11%).

Kde si prohlédnu jaké slevy má konkrétní zákazník? Co jednotlivé slevy znamenají?

Do přehledu zákazníků se dostanete přes kartu Zákazníci - Přehled. Zde uvidíte přehled Vašich registrovaných zákazníků a jednotlivé zákaznické skupiny. Můžete zde přidat další zákazníky, měnit jim ceníky, přesouvat je z jedné skupiny do druhé a autorizovat je.

přehled zákazníků

Detail zákazníka otevřete kliknutím na řádek. Pod kartou Objednávky naleznete veškeré objednávky, které daný zákazník učinil - zobrazují se zde i ty objednávky, které učinil jako registrovaný zákazník, i ty, které vytvořil jako neregistrovaný (před registrací či po ní, aniž by se přihlásil, k těm se věrnostní slevy nezapočítávají - jakým způsobem byla objednávka učiněna zjistíte v detailu příslušné objednávky). V případě našeho vzorového velkoobchodního zákazníka se jedná o dvě objednávky v hodnotě 5000 Kč a 1500 Kč. Jejich suma přesahuje částku 6000, zákazník by tedy měl mít přidělenou slevu 10%.

objednávky u registrovaného zákazníka

Přehled slev si můžete prohlédnout pod kartou Slevy.

slevy u registrovaného zákazníka

Aktuální zákaznická sleva

= zobrazuje tu slevu, kterou zákazník dostane. Skládá se z věrnostní slevy a slevy dodatečné. Aktuální sleva nemůže nikdy být vyšší než je sleva maximální.

Věrnostní sleva

= sleva, kterou zákazník získává dle nastavení jeho zákaznické skupiny (viz "Jak nastavit věrnostní slevy").

Dodatečná sleva

Může se stát, že máte výjimečného klienta, kterému chcete dát slevu vyšší, než na kterou by dosáhl svými nákupy v rámci věrnostních slev. Můžete mu tak přiřadit individuální dodatečnou slevu, která se bude připočítávat nad rámec věrnostních slev. Dodatečná sleva nepřevýší slevu maximální.

Jak manipulovat se slevou v detailu produktu?

V detailu každého produktu (případně jeho varianty) můžete stanovit, které slevy se u daného zboží mohou aplikovat. Toto nastavení je možné provést na daném produktu pro každý vytvořený ceník samostatně. Stejně, jako je možné nastavit maximální slevu u zákazníka, je možné omezit i maximálně aplikovatelnou slevu na daném zboží.

Slevy na zboží je možné povolit či zakázat v detailu produktu pod kartou ceník:

  • Povolit věrnostní slevy
  • Povolit objemové slevy
  • Povolit množstevní slevy
  • Povolit slevový kupón
  • Doprava zdarma
  • Platba zdarma
  • A omezit Maximální výši slevy na daný produkt
nastavení slev v detailu produktu

Přehled aplikovaných slev u jednotlivých produktů si můžete prohlédnout (a nastavit) pod kartou Produkty - Slevy. Případně je toto možné také přes export/import produktů.

povolit/zakázat slevy

Jako administrátor e-shopu si pak můžete prohlédnout u každé položky v košíku detail uplatněné slevy. Tento detailní rozpis Váš zákazník neuvidí. Administrátorovi stačí přihlásit se za daného zákazníka a vhodit požadované položky do košíku.

rozpis slev v objednávkovém procesu

Aby mohl zákazník uplatnit slevu, je třeba, aby byl na eshopu přihlášen ve chvíli, kdy objednávku zadává. Pokud není, slevu nezíská. Zda uživatel zadal objednávku jako registrovaný či neregistrovaný zjistíte v detailu objednávky pod kartou historie.

objednávka učiněna registrovaným / neregistrovaným uživatelem
 
 

Související příspěvky


 

Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)