pro obchody od Shoptetu

 

Zákazníci

Pod kartou Zákazníci naleznete seznam Vašich registrovaných zákazníků (zákazníci, kteří pouze uskutečnili objednávku a neregistrovali se, zde nebudou zobrazeni). Pod kartou "všichni zákazníci" je seznam všech registrovaných zákazníků, případně se můžete podívat do jednotlivých zákaznických skupin, jaké zákazníky obsahují. Nápověda pro definování dalších zákaznických skupin je dostupná zde. Z přehledu lze zákazníkům hromadně měnit jejich ceník (v případě, že máte aktivní velkoobchodní modul). Tlačítkem přidat v pravém horním rohu můžete z administrace vytvořit zákazníka nového.

Jak editovat zákazníka?

přehled zákazníků

Kliknutím na řádek se dostanete do detailu daného zákazníka. V kartě hlavních údajů můžete upravit jeho kontaktní údaje. Jeden zákazník může mít více doručovacích adres, ze kterých pak po přihlášení může vybrat.

úprava kontaktních údajů zákazníka

Účty uživatele

Pod kartou účty naleznete e-mail daného klienta, můžete mu také změnit heslo. Pokud není zaškrtnuto tlačítko autorizováno, zákazník ještě není Vámi schválen a nemůže se do eshopu prozatím přihlásit. Tato volba může i nemusí být ve výchozím stavu zaškrtnuta, záleží na nastavení zákaznické skupiny.

zákaznické účty

Jeden zákazník může mít více účtů, přes které se lze na e-shopu přihlašovat. Např. pokud je zákazníkem velká firma, lze vytvořit přihlašovací účty pro jednotlivé zaměstnance.

Slevy

karta slevy v nastavení zákazníka

Pod kartou slevy můžete určit do jaké zákaznické skupiny daný klient spadá.

Pokud máte aktivní modul věrnostní slevy, uvidíte také, jaké slevy má zákazník přiřazené (Více o slevách si můžete přečíst zde.)

V případě aktivního velkoobchodního modulu můžete definovat ceník, který bude příslušet danému klientovi. Více o nastavení velkoobchodního modulu a přiřazení ceníku jednotlivým skupinám si můžete přečíst zde.

Objednávky

Tato karta se objeví v případě, že zákazník již učinil objednávku. Nemusel ji učinit jako registrovaný, objednávky se k účtu přiřazují na základě e-mailu. Do detailu objednávky se lze z tohoto místa prokliknout a pod kartou historie zjistit, zda ji učinil registrovaný či neregistrovaný uživatel.

zákaznické účty -  objednávky

Jak se přihlásit jako daný zákazník?

Stačí kliknout v detailu zákazníka na tlačítko "přihlásit se jako zákazník".

zákaznické účty - přihlášení se za zákazníka

Můžete se například podívat, jak daný klient vidí nastavení svého účtu:

zákaznické účty -  nastavení účtu

Nebo případně vyzkoušet, jakou slevu získá na různé produkty jejich vhozením do košíku.

zákaznické účty -  zjištění slevy

Po registraci je zákazník registrován ihned, není vyžadováno potvrzení e-mailu. Pokud by však nejdříve provedl objednávky se svým e-mailem bez registrace a registroval se až následně, ke spárování původních objednávek s jeho účtem je ověření e-mailu již vyžadováno (aby někdo nepovolaný nemohl k původním objednávkám).

Související příspěvky


 

Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)