Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

Aukro

K čemu slouží modul Aukro

Tento modul vám umožní propojit váš e-shop s obchodním portálem Aukro. Své zboží můžete díky němu prodávat i na největším českém digitálním tržišti a nabídky spravovat přímo z administrace e-shopu. V testovací verzi e-shopu nelze tento modul využít. 

Vložení nové nabídky je Aukrem zpoplatněno, náš modul vás ale už před odesláním nabídky informuje o výši poplatku za vystavení. Výdaje tedy můžete kontrolovat a případně regulovat. Můžete si také jednoduše nastavovat, jakým způsobem umožňujete zboží expedovat včetně cen, kolik položek se maximálně vejde do jednoho balíku, jak mohou kupující platit atd.

Pokud se vaše zboží na Aukru prodá, můžete si objednávku jedním kliknutím přenést do přehledu objednávek, které přišly přímo z vašeho e-shopu. Budete mít vše pohromadě a budete moct například veškeré objednávky přenést do napojeného účetnictví.

Registrace na Aukro.cz

Pokud ještě nemáte na Aukru založen účet, je třeba ho vytvořit. Na stránkách Aukro.cz postupujte následujícím způsobem:

  1. Klikněte na Registrovat v pravém horním rohu a následně zvolte Vytvořit podnikatelský účet. Jakmile zvolíte formu podnikání, zobrazí se vám formulář, kde vyplníte údaje o vás.
    registrace na Aukroregistrace na Aukro
  2. Po dokončení registrace vám přijde e-mailem odkaz, přes který registraci dokončíte. Tím vytvoříte váš účet, ale zatím jen s omezenou funkčností.
  3. Aukro si dále ověřuje údaje, a proto je nutné účet aktivovat pro prodej pomocí ověřovací platby přes PayU. Zašlete částku 3 Kč, na základě platby budete ověřeni a částka vám poté bude vrácena.
  4. Po schválení údajů administrátory Aukra získáte již plnohodnotný ověřený Aukro účet.
  5. Celý proces registrace trvá běžně jednotky minut, ale případě složitějšího ověřování se může prodloužit. 

Propojení s e-shopem

Ve chvíli, kdy máte ověřený Aukro účet, můžete ho propojit s e-shopem. Nejprve budete potřebovat API klíč. API klíč je třeba si vyžádat od technické podpory Aukra. Požádejte si o něj přes kontaktní formulář.

Po vygenerování vám přijde automatický e-mail s API klíčem.

WebAPI
získání WebAPI klíče z administrace Aukra

Následně přejděte do administrace e-shopu a dále do záložky Propojení –> Aukro:

  • Do pole váš API klíč vložte kód orámovaný v předchozím obrázku,
  • Do políček Uživatelské jméno a Heslo vložte údaje, kterými se přihlašujete na Aukro. Klikněte na Uložit.
propojení s Aukro.cz

Že jste e-shop úspěšně propojili s Aukrem poznáte tak, že se vám pod loginem zobrazí Informace o účtu a Doplňková nastavení.

správně nastavené propojení s Aukro.cz
  1. Počet obrázků na jeden produkt: určujete, kolik obrázků se bude odesílat společně se zbožím, které vystavíte na Aukru. Za více než jeden obrázek je účtován poplatek navíc.
  2. Zjišťovat příchozí Aukro transakce: pokud se tato možnost zapne, tak se každých 6 hodin zkontroluje, jestli danému e-shopu nepřišly nějaké nové transakce ohledně aukra. Pokud ano, zobrazí se vám v notifikacích (zvoneček v záhlaví e-shopu).
  3. Používá službu Aukro shopy: zde se vám automaticky zobrazí, zda váš Aukro účet využívá službu Aukro Shopy. Pokud ano, budete mít k dispozici pokročilá nastavení, jako je například vystavení nabídky na dobu 30 dní.

Nastavení dopravy a platby pro Aukro

Než začnete obchodovat, doporučujeme nastavit Dopravy a platby v poslední záložce:

  1. Odstavec Platba předem (1.) je určený pro zásilky, které budou hrazeny před odesláním.
  2. Odstavec Platba při převzetí (2.) pro zásilky, které budou odesílány na dobírku či placeny hotově.
  3. Dopravy, které chcete využívat je třeba zaktivovat ve sloupci Viditelnost (6.), budou se vám automaticky nabízet v detailu položky při jejím vystavení. Na našem vzorovém screenu je jako viditelná uvedena pouze doprava obyčejný balík.
  4. Kolonka Cena (3.) ukazuje částku, kterou vám klient zaplatí za využití tohoto způsobu dopravy.
  5. Velikost balíčku (4.) definuje, kolik položek může být odesláno v jednom balíku.
  6. Přidaná cena (5.) definuje kolik se přidá k ceně za každou položku, kterou se překročí maximální počet stanovený jako Velikost balíčku.

Příklad pro nastavení velikost balíčku 1, Cena 100 a Přidaná cena 50: v jedné aukci bylo pět triček, která si všechna koupil jeden člověk a zvolil tuto formu dopravy. Náklady tedy budou 100 Kč + 4 x 50 Kč, protože o 4 byla překročena velikost balíčku, tzn. zaplatí 300 Kč. V kolika balících mu poté zboží pošlete už je na vás.

nastavení dopravy a platby - aukro

Pod jednotlivými typy doprav naleznete doplňková nastavení, která jsou výchozí a lze je v dané nabídce individuálně změnit.

  • Faktura včetně DPH,
  • Bankovní účet: účet obchodníka (po dokončení aukce na Aukru se zobrazí kupujícímu),
  • Popis dopravy a platby: obecný popis dopravy a platby (např. „doručujeme pouze do 23.12.“) apod.

Transakce

V této sekci se vám budou zobrazovat transakce uskutečněné přes Aukro. Kliknutím na řádek se vám otevře jejich detail. Následně je tlačítkem Vytvořit objednávku odešlete mezi ostatní objednávky, které se uskutečňují přes váš e-shop (Objednávky –> Přehled objednávek). Pokud využíváte skladové hospodářství, až v této chvíli se vám odečítají skladové zásoby. Sekce Kód objednávky na e-shopu vám ukazuje číslo objednávky, pod kterou jste přijatou transakci odeslali. Pokud je uvedena informace zpracovává se, objednávka ještě nebyla do přehledu odeslána. Transakce v této sekci zůstávají po dobu 60 dní, následně jsou archivovány.

Mezi transakce se vám budou přenášet pouze ty, které byly vystaveny přes náš modu. Nikoliv přímo z Aukra, taková transakce se vám do administrace nepřenese.

Objednávky zakoupené přes „kup teď“ se do administrace přenášejí ihned, objednávky produktů vyhraných v aukci se do administrace odesílají až ve chvíli, kdy výherce vybere způsob doručení a způsob platby. Do té doby jsou vidět pouze na Aukru.

Do přehledu objednávek lze transakci odeslat pouze v případě, že je její status PAYU_PAYMENT_STATUS_FINISHED. Pokud tedy tlačítko pro odeslání do přehledu nevidíte, mohlo dojít k následujícím situacím:

  • platba není dokončena,
  • objednávka nebyla hrazena přes GoPay.

Nápovědu ohledně stavů plateb naleznete nápovědě Aukro.

Připravené nabídky

Abyste mohli vytvořit novou nabídku, musíte do ní mít co dát. Pro přidání nového produktu klikněte na tlačítko Přidat a vložte položku z e-shopu, kterou budete chtít dražit. Stačí začít psát název kódu či název produktu. Fulltext vám již nabídne výběr z produktů na e-shopu. O vyplnění detailu nabídky si můžete podrobněji přečíst níže, v sekci Jak správně vložit novou nabídku.

připravené zboží
  1. Množství: v jakém množství se bude položka dražit (nevytvoří se x nabídek, pouze jedna, nicméně zákazník nemusí nutně koupit všechny položky).
  2. Cena „Koupit teď“: za tuto cenu jste ochotní prodat zboží ihned, tzn. nabídka skončí. Pokud máte množství nastaveno například na 5, jedná se o cenu jedné položky a zákazník si může vybrat, kolik si vlastně chce produktů zakoupit. Pokud nekoupí všechny, nabídka nekončí.
  3. Vyvolávací cena: na jaké hranici nabídka začíná. Pokud je nastavena, nemůžete vložit více položek. Množství musí být 1.

Po odeslání připraveného produktu na Aukro vám šablona produktu zůstává v přehledu připravených nabídek, abyste ji v budoucnu opět mohli použít. Kliknutím na červený křížek v pravém rohu řádku můžete šablonu smazat.

Probíhající nabídky

Zde můžete sledovat průběh vašich nabídek na Aukru. Po rozkliknutí detailu nabídky se vám zobrazí základní informace (čas začátku, konce aukce) a jednotlivé nabídky od uživatelů. V detailu také můžete nabídku přímo z rozhraní e-shopu ukončit.

probíhající aukce

JAK SPRÁVNĚ VLOŽIT NOVOU NABÍDKU

Po přidání nové nabídky v záložce Připravené zboží se vám v detailu zobrazí tři záložky.

Záložka Základní

detail aukce - základní
  1. Aukro zpráva: přehled poplatků za danou aukci. Pokud máte v připravované aukci chybu, zde budete upozorněni o jakou chybu se jedná a kde se nachází. Zpráva se zobrazí červeně.
  2. Název nabídky: název nabídky lze použít shodný jako používáte u názvu produktu na e-shopu, nebo ho můžete editovat.
  3. Doplňkové parametry: nepovinné údaje pro upřesnění nabídky.
  4. Cena: zde nastavujete ceny pro danou položku. Cena „Koupit teď“ je taková, za kterou mohou zákazníci produkt okamžitě zakoupit. Aukční cena je vyvolávací cena nabídky.
  5. Nabídka: můžete nastavit, jak dlouhá aukce bude, a definovat množství produktů, které nabízíte.

Záložka Doprava a platba

detail aukce - doprava a platba

Zde nastavujete základní parametry dopravy a platby u konkrétní nabídky.

  1. Použít výchozí nastavení dopravy: u nabídky se budou zobrazovat výchozí varianty dopravy tak, jak jste je nastavili výše. Pokud toto odškrtnete, zobrazí se vám varianty, které máte viditelné a můžete je nastavit. Napr. rozsvítit individuálně jen dvě pro tuto konkrétní nabídku. Pokud produkt odešlete ze zhasnutými dopravami, odešle se pouze osobní odběr. Jestliže nemáte definován osobní odběr, produkt nepůjde odeslat.
  2. Doplňující informace: pokud chcete připojit nějaký dodatečný komentář, například doba dopravy apod.

Záložka Kategorie

detail aukce - kategorie

Zde vidíte strom kategorií tak, jak ho má na svých stránkách Aukro, a volíte zde, do jaké kategorie vaše nabídka patří.

Jakmile máte nabídku správně vytvořenou, můžete ji odstartovat kliknutím na tlačítko Publikovat na Aukro. Od té doby bude na portálu viditelná a vy uvidíte informace o ní v sekci Probíhající aukce. V této sekci bude aukce vidět zhruba s minutovým zpožděním. Využijte tlačítko Aktualizovat, které vám aktualizuje seznam o nejnovější data.

 

Nejčastější typy chyb při vystavování produktu

„Nebyl uveden popis nabídky“: v detailu produktu nemáte vyplněný popis. Pravděpodobně jste vyplnili pouze krátký popisek. Pokud ho doplníte, chybová hláška zmizí a produkt bude možné odeslat na Aukro.

Nahlásit neaktuální obsah

Nevyplňujte toto pole:
Nahlásit neaktuální obsah

 
Nevyplňujte toto pole:

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz

Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů

Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)