Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

Nastavení Google Analytics

O službě Google Analytics

Svůj e-shop můžete propojit s detailními statistikami Google Analytics a pohodlně sledovat chování vašich návštěvníků přímo z administrace e-shopu. Můžete tak například zjistit, ze kterých webů k vašemu e-shopu přistupuje nejvíce zákazníků, přes jaká klíčová slova vaše stránky nejčastěji nacházejí, jaké kategorie nebo články jsou na vašem e-shopu nejnavštěvovanější a mnohé další užitečné informace.

Jak se registruji na Google Analytics?

Nejprve je třeba zaregistrovat se na Google Analytics. V případě, že již využíváte například Gmail, nebo jinou službu od Google, můžete využít již existující účet. Klikněte na Sign in to Google Analytics. Na další stránce pokračujte přes Sign up.

Google Analytics web - registrace
Google Analytics web - registrace

Vyplňte údaje o vaší stránce: zvolte typ Website a zadejte údaje o vaší doméně:

Google Analytics - registrace - vyplnění údajů o webové stránce

Zcela dole na stránce zvolte Get tracking ID. Po odsouhlasení obchodních podmínek je váš účet založen.

Jak integruji GA do administrace?

V administraci e-shopu přejděte pod Propojení –> Google –> Analytics. Je třeba, abyste stále byli v prohlížeči přihlášení na vašem Gmail účtu. Klikněte na Napojit Google Analytics účet

Google Analytics - integrace do administrace

Otevře se vám stránka, kde je třeba potvrdit, že Google Analytics může Shoptetu poskytnout údaje o měření. Klikněte na Accept.

Google Analytics -  integrace do administrace

Nyní je třeba zvolit v administraci účet, který chcete sledovat. Na jednom Gmail účtu je možné mít několik zadaných stránek. Zde je tedy třeba zvolit profil, který odpovídá vaší doméně. Po výběru účtu stránku uložte.

Google Analytics -  integrace do administrace

Nyní je vaše administrace propojena s Google Analytics. Data můžete pozorovat v sekci Statistiky –> Návštěvnost. Větsinou se načítají se zpožděním 1 až 2 dny. Pokud je váš obchod zcela čerstvě nastaven, budou zřejmě statistiky ukazovat hlášku Data nejsou dostupná.

Měření ecommerce - elektronický obchod

Pomocí měření elektronického obchodu lze zjistit které produkty návštěvníci koupili, v jakém množství a jaké tržby tyto produkty přinesly. V naší administraci je elektronický obchod již ve výchozím stavu povolen.

Ecommerce je třeba ještě povolit přímo ve službě Google Analytics. Klikněte na kartu Správce a vyberte Nastavení elektronického obchodu. Zde aktivujte přepínač, klikněte na Další a zvolte Odeslat. Stránku uložte. Google má k dispozici podrobnejší návod Nastavení měření elektronického obchodu.

ga (1)

Enhanced ecommerce - rozšířený elektronický obchod

Přehled Rozšířený elektronický obchod neboli Enhanced ecommerce umožňuje sledovat podrobnější data o objednávkách a chování zákazníků na webu. Konkrétně tento přehled přináší:
  • Možnost lépe vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní.
  • Rozšíření dostupných statistik v účtu Google Analytics o:
    • měření slevových kuponů
    • měření značky prodaného produktu
    • měření kategorie prodaného produktu
    • měření varianty produktu

Jak nastavit přehled enhanced ecommerce?

Přehled Enhanced e-commerce si musíte ve svém Google Analytics účtu zapnout (návod naleznete níže). Na straně e-shopu je toto pokročilé měření už aktivováno automaticky.

Přejděte účtu Google Analytics v části Správce –> Výběr dat –> Elektronický obchod.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Měření hodnoty transakcí

 
Od 28. února 2018 jsme změnili hodnotu objednávky odesílanou do Google Analytics a také do reklamních systémů (AdWords, Sklik, Facebook). Nově rozdělujeme hodnotu samotného zboží a cenu za dopravné a platby za transakci. Pro plátce DPH odesíláme hodnoty bez DPH. Podrobnosti k této změně jsme podrobněji popsali v článku o původním způsobu měření.
 

Tato změna se nedotkla všech e-shopů stejně. Záleží na tom, kdy byly na Shoptetu spuštěné:

 
A) E-shopy spuštěné na Shoptetu po 28. únoru 2018 mají „nové“ měření automaticky nastavené
 
B) Pro e-shopy spuštěné před 28. únorem 2018 jsme z důvodu zachování konzistence dat připravili volbu pro přepnutí typu odesílaných informací. V administraci je automaticky nastaven původní způsob měření (tzn. sjednocená cena objednávky a vždy cena s DPH). Pro přepnutí přejděte v administraci do Nastavení –> Objednávky –> Ostatní nastavení a v dolní části deaktivujte volbu „Použít původní měření“.
 
 

Související příspěvky

Nahlásit neaktuální obsah

Nevyplňujte toto pole:
Nahlásit neaktuální obsah

 
Nevyplňujte toto pole:

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz

Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů

Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)