Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

Povinná pole

Tuto sekci naleznete pod kartou Nastavení –> Zákazníci –> Povinná pole. Jedná se o nastavení polí, které se zákazníkovi zobrazí ve druhém kroku objednávkového procesu, tedy fakturační a doručovací adresa. (A také při registraci, pokud se jedná o zákaznickou skupinu, která toto nastavení vyžaduje. Více informací o nastavení skupin zákazníků si můžete přečíst v nápovědě Skupiny zákazníků.) Nastavení určuje, která pole kontaktních údajů budou povinná a která se naopak nebudou vůbec zobrazovat.

V roletce se vám zobrazují možnosti zobrazit jako nepovinné, zobrazit jako povinné a nezobrazovat. U všech položek s výjimkou e-mailu a země si můžete zvolit jak a zda je chcete ukazovat zákazníkům. Pokud chcete využívat export pro Českou poštu, čtěte více v nápovědě Česká pošta - podání online, doporučujeme zobrazovat číslo popisné a ulici zvlášť. V objednávkovém procesu jsou povinná pole označená červenou hvězdičkou. Doručovací adresa se zákazníkovi zobrazí až po zaškrtnutí checkboxu Doručit na jinou adresu.

Ukládání fakturační adresy

Pokud se zákazník zaregistruje jako uživatel s minimem informací (email a heslo), při první objednávce se doplní fakturační adresa včetně případného názvu společnosti, IČ a DIČ, tedy pokud jsou tato políčka označena jako povinná. V případě, že je informace již vyplněna v detailu klienta v administraci, nepřepíše se. Jakmile jsou políčka nepovinná, nedoplní se nic.

Ukládání doručovací adresy u registrovaných zákazníků

Pokud se zákazník v minulosti registroval a provedl objednávku, může se mu objevit roletka s výběrem doručovacích adres, které již u minulých objednávek zadával. Pokud chcete, aby se doručovací adresa ukládala k registrovanému zákazníkovi, je třeba nastavit políčka v doručovací adrese jako povinná. Pokud zákazník nebude chtít doručovací adresu využít, systém ho nebude nutit je vyplnit.

Chování (ukládání do administrace) funguje následně

1) Pokud zákazník vybere ze selectboxu existující adresu a změní některý z jejích údajů: u prázdných a povinných políček dojde k doplnění do vybrané doručovací adresy, jiná políčka se nemění.

2) Pokud zákazník nevybere ze selectboxu žádnou adresu a zadá novou ručně: nestane se nic pokud jsou políčka nepovinná, nová adresa se uloží k registrovanému zákazníkovi v případě povinných políček.

Nahlásit neaktuální obsah

Nevyplňujte toto pole:
Nahlásit neaktuální obsah