Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

Sociální sítě

Funkce sociálních sítí nastavujete pod záložkou Propojení - Sociální sítě. Pokud si přejete konfigurovat aplikaci Facebook eshop, ten je dostupný pod kartou Propojení - Facebook e-shop, bližší návod naleznete zdePodrobný návod pro přihlášení přes facebook a google plus naleznete zde.

Do nastavení jednotlivých sociálních sití nevkládejte své osobní profily, založte na sociálních sítích profil přímo své firmě.

sociální sítě v administraci

Na výše uvedeném obrázku jsou vyznačeny náhledy tlačítek pro jednotlivé sociální sítě, které se zobrazují v detailu produktu. Kliknutím na modrou ikonku a tažením můžete jejich pozici přemístit. Aktivovat či deaktivovat tlačítko lze vždy v sekci příslušné sociální sítě výběrem Rozvržení: --- . Níže v nápovědě je popsáno nastavení jednotlivých sekcí (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest a AddThis).

Přejděte rovnou tam, kde chcete pokračovat:

  1. Facebook
  2. Facebook remarketing
  3. Twitter
  4. Google Plus
  5. Pinterest
  6. Instagram

Facebook

facebook v administraci

Sdílecí tlačítko

Zde si můžete nastavit facebook tlačítko "To se mi líbí" (typ akce: Like) nebo "Doporučit" (typ akce: Recommend), které se bude zobrazovat v detailu produktu. V roletce "Rozvržení" můžete vybrat vzhled tlačítka (náhled se Vám bude zobrazovat nahoře na stránce). Pokud tlačítko nechcete zobrazovat vůbec, vyberte možnost "---". Pokročilejší uživatelé mohou definovat vlastní rozměry tlačítka (pokud je špatně nakonfigurováno, může se v detailu produktu projevit jako veliká mezera).

Přihlášení do obchodu

Odstavec "Přihlášení do obchodu" slouží pro přidání možnosti registrace na Váš e-shop přes facebook pro Vaše zákazníky. Podrobnější nápovědu, která se týká nastavení tohoto propojení naleznete zde.

facebook v administraci

Widget

Jedná se o widget (obrázkový odkaz) Vašich stránek na facebooku. Do pole fanouškovská stránka zadáváte URL adresu Vaší stránky na facebooku (ve tvaru http://www.facebook.com/nazevvasichstranek ). Přes šířku a výšku lze upravit jak široký a vysoký widget bude. Následně si můžete zvolit, zda bude ukazovat obličeje Vašich fanoušků, zeď Vaší stránky nebo obrázek záhlaví.

Sociální widget jednotlivých sociálních sítí můžete umístit na Váš e-shop do levého či pravého menu, v případě novějších šablon i do patičky. Přesun pozice uskutečníte pod kartou Prvky stránky.

Takto může vypadat Facebook widget ve vašem e-shopu:

facebook widget

Remarketing a měření konverzí na Facebooku

Vytváření remarketingových publik, měření konverzí a optimalizaci kampaní umožňuje tzv. Facebook pixel. Abyste mohli na Facebooku tyto funkce využívat, je třeba vložit tento kód na Váš e-shop.

  1. Vygenerování kódu: Přejděte do Správce reklam Facebook a v sekci Nástroje vygenerujte svůj Facebook pixel. Následně si zkopírujte jeho ID.
  1. Vložení kódu na e-shop: V admninistraci svého e-shopu vložte zkopírované ID do sekce Propojení > Sociální sítě
  1. Kontrola: Jestli Vám Facebook pixel funguje správně si můžete zkontrolovat v prohlížeči Google Chrome, když si nainstalujete doplněk Pixel Helper.

Jak Facebook pixel funguje?

Pomocí Facebook pixelu je možné sledovat tzv. události, což jsou např. návštěvy na webu, přidání zboží do košíku, nákup a další. Díky těmto informacím mohou inzerenti vytvářet publika pro remarketing, sledovat počty konverzí nebo optimalizovat kampaně.

Abyste s nastavením Facebook pixelu měli co nejméně práce, implementovali jsme již následující události, které jsou pro e-shopy standartní.

Událost Popis
View Content Zobrazení obsahu
AddTo Cart Přidání do košíku
Initiate Checkout Přechod k zaplacení
Add Payment Info Přidání platebních údajů
Purchase Provedení nákupu
Search Vyhledávání

Dynamický remarketing

Díky tomuto druhu reklamy mohou inzerenti na své potencionální zákazníky na Facebooku oslovit s vysoce relevantní reklamou. Návštěvníkům svého webu tak můžete např. připomenout jednotlivé produkty, které si prohlíželi. Reklamy naštěstí nemusíte vytvářet ručně, jsou připraveny dynamicky.

  1. Facebook pixel

Pro spuštění dynamického remarketingu je třeba nastavit Facebook pixel a odesílat jednotlivé události na webu. U standartních událostí odesíláme také ID jednotlivých produktů, jejich ceny či měnu. Tyto informace využijete pro dynamický remarketing.

  1. XML feed

Druhým krokem je stažení tzv. XML feedu. Tento soubor obsahuje informace o produktech, které Facebook využije pro vytvoření reklam. Facebook akceptuje feed pro Google Merchant Centre, ten najdete v administraci v sekci Propojení > XML feedy. Vyberte XML feed s názvem Google Nákupy.

  1. Katalog produktů

Business Manageru, který slouží pro správu účtů a stránek, založte  katalog produktů. Do katalogu nahrajte stažený XML feed.

Dynamický remarketing u produktů s variantami

Pokud uživatel navštíví kartu produktu s více variantami, odešleme pomocí Facebook pixelu událost ViewContent s ID číslem první varianty ze seznamu.

Pro další události nákupního procesu (AddToCart, Initiate Checkout nebo Purcahse) už odesíláme ID číslo té varianty, kterou si uživatel zvolil.

Twitter

Twitter je poskytovatel sociální sítě a mikroblogu, který umožňuje uživatelům posílat a číst příspěvky zaslané jinými uživateli, známé jako tweety. Tweety jsou textové příspěvky dlouhé maximálně 140 znaků, které se zobrazují na uživatelově profilové stránce a na stránkách jeho odběratelů (followers). V administraci můžete nastavit sociální widget twitteru, zvolit, zda si přejete zobrazovat tlačítko "Tweet" v detailu produktu a případně jak má vypadat.

Jak vygenerovat kód pro vložení Twitter widgetu

Přihlásíte se na Twitter a kliknete na ikonku s Vaší fotografií v pravém horním rohu. Zvolíte Nastavení.

tvorba twitter widgetu

Pokračujte přes Widgety a tlačítko Vytvořit nový.

tvorba twitter widgetu
tvorba twitter widgetu

Zadejte název Vašeho Twitteru (v našem případě @Shoptet ). Nastavte si grafické prvky widgetu a následně klikněte na Vytvořit widget - vygeneruje se Vám kód, který celý zkopírujte. Nastavení Uložte.

tvorba twitter widgetu

Zkopírovaný kód následně vložíte do administrace do políčka, které je vyznačené na následujícím screenu.

tvorba twitter widgetu

Na frontendu se může widget zobrazit například takto:

twitter widget na frontendu

Google +

Google+ (také Google Plus nebo zkratka G+) je internetová sociální síť provozovaná společností Google. Pod kartou Google+ naleznete možnost nastavení sdílecího tlačítka, které je určené k doporučování obsahu (má vliv například i na výsledky vyhledávání Google). Tlačítko lze zcela skrýt volbou -- , případně upravit jak bude vypadat. Odstavec přihlášení do obchodu je možnost registrace na Váš eshop přes tuto sociální síť (podrobnější nápovědu naleznete zde).

google plus

Další možnost je vložit widget Google +. Není třeba ho přímo generovat na stránkách Google, stačí zde vložit url adresu Vaší stránky (v našem případě https://plus.google.com/+ShoptetCz ), zvolit si rozměry widgetu, barevné schéma a zda chcete zobrazovat jeho úvodní obrázek a štítky (například motto Vašeho internetového obchodu.

google plus

Pozici widgetu pak můžete upravovat pod kartou Prvky, jedná se o element s názvem "Google badge". Widget se může zobrazovat například takto:

google plus

Pinterest

Pinterest sám sebe představuje jako virtuální nástěnku, která umožňuje organizovat a sdílet všechny krásné věci, které na internetu najdete. Jde o designy, grafiky, kresby, fotografie ve formě obrázku. Ty pak ostatní uživatelé sledují podobně jako u Twitteru. Pokud budete pinovat dostatečně zajímavý obsah, můžete se stát odborníkem na architekturu, design či punkovou módu. Nebo se prostě vyjadřovat obrázky. Pinterest je o obojím. (převzato z článku od Oldy Neubergera)

Stejně jako u ostatních sítí můžete nastavit, zda chcete v detailu produktu zobrazovat sociální tlačítko Pin it a případně jakou má mít podobu.

pinterest

Widget není třeba generovat, stačí vložit url Vaší stránky na Pinterestu a navolit rozměry widgetu.

pinterest

Jeho pozici je pak možné upravovat v kartě Prvky (element Pinterest). Může se zobrazovat například takto:

addThis

AddThis

AddThis je platforma pro sdílení obsahu a propojení se sociálními sítěmi. Obsahuje například tlačítka pro sdílení na Twitteru a Facebooku (a mnohá další). Umožňuje tedy webovou stránku (nebo například Váš produkt) sdílet na sociálních sítích, poslat odkaz e-mailem Vašim známým nebo přidat stránku do oblíbených položek. Návštěvníci tak budou na Váš internetový obchod více odkazovat. Pro zobrazení AddThis tlačítek je třeba vepsat do políčka číslo Vašeho profilu registrovaného na http://www.addthis.com a v dolní části obrazovky si vybrat design, jaký chcete mít.

Číslo profilu naleznete v administraci AddThis účtu pod cestou Název Vašeho profilu - Get code. Z celého kódu využijete jen část, která je vyznačena na následujícím screenu.

addThis
addThis

Instagram

Pokud vkládáte obrázky z instagramu do editoru WYSIWYG (články, rubriky, popis kategorie, popis produktu, atp) je zapotřebí aby byl html kód bez scriptu. S tím Vám může pomoci tato URL adresa http://embedresponsively.com

Související příspěvky


 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)