Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

Spuštění e-shopu na vlastní doméně

V této nápovědě vás provedeme procesem spuštění e-shopu na vlastní doméně. Pro začátek budeme vycházet z těchto předpokladů:

  • Máte zvolenou doménu, na které chcete svůj e-shop provozovat. Doména smí obsahovat maximálně 63 znaků a musí být bez diakritiky, např. www.vasedomena.cz.
  • Tuto zvolenou doménu máte zaregistrovanou. Pokud ji nemáte, přečtěte si nejdříve nápovědu Registrace domény.
  • U registrátora své domény máte přístup do administrace domény, kde můžete potřebná nastavení provést, popř. registrátor umožňuje potřebné změny provádět přes jejich technickou podporu.
  • Máte u nás funkční e-shop v ostré verzi, tzn. provedl jste již objednávku služby Shoptet. E-shop v současné době běží na adrese http://nejakecislo.myshoptet.com/.

Postup pro rychlé nastavení

Pokud máte .cz doménu u jednoho z níže uvedených registrátorů, můžete postupovat podle jednoduchých kroků, které jsme pro vás připravili a které vám nezabere téměř žádný čas.

Jestliže není váš registrátor uveden v seznamu a nebo chce nastavit jen dílčí hodnoty (například jen subdoménu nebo chce používat vlastní poštovní server), využijte prosím postupu níže.

Potřebné údaje

Pokud si s nastavením nejste jistí, stačí tuto nápovědu odeslat vašemu registrátorovi.

K tomu, abyste mohli potřebná nastavení na vaší doméně provést, potřebujete následující informace, které budete následně v administraci své domény vyplňovat:

Sada jmenných serverů (NSSET)

SHOPTET

Jednotlivé jmenné servery

Primární server ns1.shoptet.cz
Sekundární server ns2.shoptet.cz

Doplňující údaje

Popis Typ záznamu Hodnota
IP adresa serverů (vasedomena.cz) A 185.64.219.37
Nasměrování domény (www.vasedomena.cz) CNAME www.myshoptet.com
Adresa pro e-maily MX mx1.myshoptet.com (priorita 10)
Adresa pro e-maily MX mx2.myshoptet.com (priorita 20)

První krok: nastavení domény

Nejdříve je třeba nastavit nasměrování v administraci vaší domény. Název domény může být maximálně 63 znaků dlouhý. Delší názvy nepodporujeme.

Možnosti nastavení jsou dvojí:

  1. Změnou jmenných serverů přímo nebo přes NSSET
    Po přihlášení do administrace vaší domény nastavte buď sadu jmenných serverů (NSSET), nebo jednotlivé jmenné servery z tabulky výše. Pokud si nebudete jisti, obraťte se na technickou podporu registrátora své domény s touto nápovědou, kde vám jistě rádi poradí a změnu provedou za vás.

  2. Nastavení konkrétních záznamů: vhodné při provozu eshopu na subdoméně nebo při vlastním mailovém řešení, či při požadavku používat DNSSEC

    1. provoz na subdoméně: pokud váš e-shop poběží např. na adrese http://eshop.vasedomena.cz/ a na http://www.vasedomena.cz/ běží např. firemní prezentace u jiného poskytovatele, změňte pouze CNAME záznam pro e-shopovou subdoménu.

    2. provoz na hlavní doméně: pokud nechcete měnit jmenné servery, stačí k nám nasměrovat doménu přes A a CNAME záznam. Doporučené nastavení je pro základní doménu bez www (tedy „nazevdomeny.cz“, zobrazuje se často jako @) nastavit A záznam a pro „www“ subdoménu nastavit CNAME, většinou bude vypadat takto: www CNAME www.myshoptet.com.

Podrobnější informace o tom co jsou DNS záznamy naleznete na v článku Domain Name System (Wikipedia).

Upozornění: náš systém nepodporuje DNSSEC. Pokud toto rozlišení chcete používat, nepřenášejte k nám své jmenné servery.

Jak dokončím aktivaci e-shopu na své doméně?

Poté, co ve správě vaší domény změníte DNS záznamy nebo A záznam, dokončete proces převodu e-shopu na svojí doménu v sekci Nastavení –> Hosting –> Přesun na doménu. Zde do políčka vložte název své domény. Název zadávejte ve tvaru www.nazevdomeny.cz nebo www.nazevdomeny.sk apod. V případě subdomény ve tvaru eshop.nazevdomeny.cz. Nezadávejte do políčka protokol (http://). Po vyplnění klikněte na Pokračovat.

V druhém kroku je třeba vyčkat přibližně patnáct minut, než se doména založí u nás v systému. Jakmile bude založena, budete informováni e-mailem. Následně klikněte na tlačítko Aktualizovat. V případě, že máte chybně nastavené DNS, třetí krok vás nepustí dále, dokud nastavení ve správě domény neupravíte. Pokud jsou DNS v pořádku, pokračujte k poslednímu kroku. Po 15 až 30 minutách bude obsah vašeho testovacího e-shopu převeden na doménu. Doporučujeme smazat po uplynutí této doby mezipaměť vašeho prohlížeče (CTRL + SHIFT + DELETE).

Kdy se projeví změna?

Změna jmenných serverů se může projevit v horizontu až 48 hodin. Změna ostatních záznamů je rychlejší a závisí na nastavení TTL. Pokud již e-shop provozujete, tak budete chtít minimalizovat čas, kdy e-shop ještě není převeden, ale DNS záznamy jsou již změněny. Pro tento příklad doporučujeme rozhodně neměnit NS záznamy (jmenné servery nebo NSSET), ale pouze měnit A záznam. U tohoto záznamu nastavte velmi nízké TTL. Například 300 (tedy 5 minut). Při převodu e-shopu potom čekejte, až se dostane do kroku 3, kdy se čeká na změnu DNS. Nyní proveďte změnu A záznamu. Během 5 minut bude viditelná a bude možné dokončit převod.

Nastavení e-mailových schránek

  • Pokud k nám směřujete DNS záznamy a na doméně jste někdy již využívali e-maily, změna jmenných serverů (přímo nebo přes NSSET) způsobí, že e-maily začnou být doručovány na naše mailservery, příslušné schránky lze u nás ale vytvořit až po dokončení přesunu. Pokud chcete e-maily doručovat na původní mail server, neměňte jmenné servery, nebo si v nastavení DNS nastavte správně MX záznamy (ponechte u poskytovatele).
  • Jestliže u nás chcete využívat e-maily a nemáte k nám nasměrovány DNS (například k nám směrujete pouze A záznam), je třeba k nám nastavit zároveň i MX záznamy, který zodpovídají za e-maily (viz. hodnoty výše).

Své dosavadní nasměrování MX záznamů můžete ověřit v nástroji MX Toolbox (jestliže MX záznamy směřují v pořádku na nás, naleznete IP 78.24.15.102 a 78.34.15.93, případně bude reportováno z: ns1.shoptet.cz. Pokud tomu tak není, MX záznamy u nás pravděpodobně nastaveny nejsou - pošta se tedy odesílá jinam).

Upozornění: po přesunu MX záznamů k nám a vytvoření e-mailové schránky v administraci bude tato schránka prázdná. Nepřenesou se vám již přijaté e-maily a je tedy doporučeno si důležitý obsah e-mailové schránky zazálohovat ještě před přesunem MX.

Během přesunu na doménu nedochází k žádnému přesunu e-mailových schránek, kontaktujte nás, pokud máte v tomto bodě nejasnosti.

Co dělat v případě, že se e-shop po přesunu nezobrazuje?

Nejprve vyzkoušejte smazat mezipaměť, případně si stránku zobrazte v jiném prohlížeči nebo třeba v mobilním telefonu, abyste vyloučili vliv mezipaměti. Mezipaměť e-shopu lze smazat přes CTRL + SHIFT + DELETE nebo CTRL + F5).

Dále je možné, že DNS se ještě nepropsala u vás a bude třeba počkat. I v případě, že jste měnili celý NSSET může pomoci nastavit A záznam s nízkým TTL (doba platnosti dat). Na vašem počítači můžete vyzkoušet DNS záznamy „spláchnout“ a tím je aktualizovat. Návod jak tuto akci uskutečnit najdete v článku How to Flush DNS. Další možnost ověření je použít Google službu PageSpeed. Ta načte váš e-shop zvenku a ověří tím, že je pro ostatní uživatele viditelný.

Zde naleznete nápovědy vybraných registrátorů:

Související příspěvky

Nahlásit neaktuální obsah

Nevyplňujte toto pole:
Nahlásit neaktuální obsah

 
Nevyplňujte toto pole:

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz

Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů

Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)