Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

XML feedy

Jak fungují XML feedy a k čemu slouží?

XML feedy jsou soubory, které obsahují podrobné informace o produktech na Vašem e-shopu (jejich název, ceny, popis atd.). Pokud se chcete registrovat do vyhledávačů zboží jako je například Heureka, Zboží, Google Nákupy a mnohé další, budete tyto soubory potřebovat jako zdroj dat pro dané služby.

Shoptet generuje obecné importy pro vyhledávače a neposkytuje technickou podporu třetím stranám. Pokud Vám některý z vyhledávačů neindexuje nebo nepáruje některé produkty, obraťte se prosím s dotazem na důvod přímo na technickou podporu příslušného vyhledávače. Většina vyhledávačů pak ve své administraci poskytuje seznam důvodů, proč Vaše produkty nejsou zobrazovány (může se jednat o chybějící EAN kódy, chybně označené kategorie atd.).

Jak se o mém obchodě vyhledávač zboží dozví?

Do každého vyhledávače zboží je třeba se ručně zaregistrovat přímo na stránkách daného vyhledávače. Informace, které vyhledávač zboží vyžaduje, jsou obvykle základní údaje o obchodě a provozovateli a také URL XML exportu, z kterého si bude informace o zboží stahovat.

Jaké XML feedy administrace nabízí?

  • systémové - jsou generovány přímo ze systému a není možné do nich jakkoliv zasáhnout
    • momentálně jsou nabízeny pro srovnávače Heureka, Zboží.cz, Google nákupy a Glami
    • každý z XML souborů má svou sekci a naleznete ji také pod Propojení
  • uživatelské - ty je možné upravovat dle potřeby
    • kliknutím na tlačítko Přidat si můžete vytvořit nový XML soubor nebo kliknutím na název upravit jeden ze stávajících
    • v detailu je poté možnost vyplnit strukturu XML souboru, do které můžete použít i propisovací značky uvedené níže
    • na záložce Pokročilé můžete změnit měnu nebo zakázat přenášení některým kategoriím
xml feedy
xml feedy
xml feedy

Proč se ve vyhledávači zobrazuje dostupnost neznámá?

Aby vyhledávač věděl, jaká lhůta je kolik hodin, je mu to potřeba jednoznačně říct. U každé Vámi definované dodací lhůty je tedy nutné nastavit hodinovou alternativu. Nápovědu k nastavení dodacích lhůt naleznete zde .

Jaké značky mohu v nastavení exportu použít?

Kód Popis
#CODE# kód zboží
#MANUFACTURER# název výrobce, značky
#NAME# název zboží plus případný název varianty (v případě, že je vyplněno jméno v XML feedu, propíše se pouze jméno v XML feedu)
#CLEAR_PRODUCT_NAME# název zboží
#CLEAR_PRODUCT_NAME_VARIANT# název zboží plus případné hodnoty variant
#SHORT_DESCRIPTION# krátký popisek zboží
#SHORT_DESCRIPTION__NO_HTML# krátký popisek zboží bez HTML značek
#SHORT_DESCRIPTION__NO_SCRIPT# krátký popisek zboží bez SCRIPT značky
#DESCRIPTION# podrobný popisek zboží (pro pokročilé uživatele - obsahuje i html značky vložené přes wysiwyg editor a značku CDATA, která zabraňuje jejich parsování)
#URL# URL adresa zboží
#IMG_URL# URL obrázku
#IMG_ALT_URL1# URL alternativních obrázků (při více obrázcích lze použít #IMG_ALT_URL2#, #IMG_ALT_URL3# atd. - počet není omezen)
#IMG_ORIG_URL# URL originálního obrázku bez vodoznaku
#PRICE_VAT# cena zboží vč. DPH
#PRICE# cena zboží bez DPH
#OLD_PRICE_VAT# původní cena zboží vč. DPH
#OLD_PRICE# původní cena zboží bez DPH
#VAT# procentní sazba DPH
#CATEGORYTEXT# název výchozí kategorie zboží
#AVAILABILITY# dodací lhůta
#AVAILABILITY_HOURS# dodací lhůta vyjádřená v hodinách
#AVAILABILITY_DAYS# dodací lhůta vyjádřená ve dnech
#AVAILABILITY_GOOGLE# dodací lhůta pro Google nákupy
#COMPLETE_PATH# cesta ke zboží ("kategorie - podkategorie - ...")
#COMPLETE_PATH_GT# cesta ke zboží ("kategorie > podkategorie > ...")
#COMPLETE_PATH_SLASH# cesta ke zboží ("kategorie/podkategorie/...")
#COMPLETE_PATH_PIPE# cesta ke zboží ("kategorie | podkategorie | ...")
#TOLLFREE# zobrazuje hodnotu 0 nebo 1 podle toho, zda je tato volba zaškrtnuta v detailu konkrétního zboží
#FIRMY_CZ# zobrazuje hodnotu 0 nebo 1 podle toho, zda je tato volba zaškrtnuta v detailu konkrétního zboží
#PRODUCT_NAME# Rozšířený název zboží, propisuje se z detailu produktu - z karty Pokročilé - políčko "jméno v XML feedu". Pokud chcete značku použít, je třeba vyplnit u všech produktů, nebo nenechávat značku samostatně - jinak bude tag prázdný.
#ITEM_TYPE#
#ITEM_TYPE_HEUREKA#
#ITEM_TYPE_GOOGLE#

typ zboží (new nebo bazaar), možnost vybrat optimalizaci podle vyhledávače
#PRODUCT_NUMBER# Číslo produktu / ISBN
#PART_NUMBER# Part number
#PLU# PLU produktu
#EAN# EAN produktu
#TAG_G_IDENTIFIER_EXISTS_FALSE__IF_NO_EAN# pokud EAN není vyplněn, vloží <g:identifier_exists>FALSE</g:identifier_exists>
#PRODUCT_NAME_EXT# propisuje hodnotu varianty
#MIN_ORDER_AMOUNT_PRICE_VAT# obsahuje PRICE_VAT * minimální objednatelné množství, pokud je modul aktivní a minimální objednatelné množství nastaveno
#CODE_HEUREKA# přenáší kód produktu totožný s tím, který je v systémovém feedu pro Heureku, tedy / jsou nahrazeny - apod.

Pro jaké porovnávače máme v administraci připravené feedy?

Zboží.cz

Zboží.cz je asi nejznámější český porovnávač zboží. Zákazníci mají možnost objednat si placenou reklamu (PPC), sledovat konverze, umožnit zákazníkům hodnotit e-shop a další služby.

Heureka.cz

Heureka.cz je momentálně českou jedničkou v porovnávání zboží napříč jednotlivými eshopy, umožňuje placenou reklamu (PPC), měření konverzí a získání certifikátu Ověřeno zákazník.

Google nákupy

Jedná se srovnávač, který je přímo součástí vyhledávače Google, jelikož je vše provázané umožňuje Google propojení jednotlivých služeb, tedy AdWords (měření konverzí, reklamy).

Glami

Glami je první virtuální obchodní galerie, zaměřená na módu a bydlení. Zákazníci mají možnost sledovat, hodnotit a vybírat zboží dostupné v kamenných a internetových obchodech.

Co když prodávám na Slovensku? Mohu inzerovat v českých vyhledávačích?

Pro slovenské zákazníky nabízíme možnost registrovat se v českých vyhledávačích Srováme.cz, Zboží.cz a Hledejceny.cz. E-shop musí následně splňovat tyto podmínky:

Zboží.cz

  • E-shop musí mít přidělené identifikační číslo platné v rámci EU.
  • Na e-shopu musí být kontakt na českou pobočku e-shopu
  • V kontaktech je nutné mít české telefonní číslo
  • E-shop musí umožňovat nákup v českých korunách

Související příspěvky


 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)