Logo

Nápověda

Pro obchody od shoptetu

 
 

XML Validace

Co je XML feed?

Pokud budete chtít napojit Váš e-shop například na dodavatelskou firmu, která bude do Vašeho e-shopu posílat produkty, potřebujete si od dodavatele vyžádat tzv. XML feed. Jedná se o soubor ve formátu XML, který obsahuje potřebné informace o produktech Vašeho dodavatele (cenu, název, obrázky a další). Nemusí se jednat jen o soubor od dodavatele, pokud například již máte eshop u jiného poskytovatele a chcete přejít k nám, můžete si produkty z původního eshopu vyexportovat ve formátu XML (pokud to Váš původní poskytovatel nabízí) a jednoduše nahrát do naší aplikace.

K čemu slouží XML validace?

Na naše e-shopové řešení napojujeme pouze feedy, které mají níže popsanou strukturu. Na této stránce si můžete jednoduše zkontrolovat, zda je Váš feed vyhovující a bude možné ho na Váš elektronický obchod napojit.

Nově je možné ověřit a posléze nahrát do eshopu také XML feed ve formátu, který podporuje Heureka (specifikace pro feed od Heureky jsou popsány zde.). Pokud tedy potřebujete pouze jednorázový import produktů - můžete zde zkusit ověřit také feed ve formátu pro heureku (ať už přecházíte od jiného poskytovatele, nebo Vám dodavatel zašle feed ve formátu pro Heureku a Vám stačí ho nahrát jen jednou - ne ho pravidelně aktualizovat).

Jak XML feed ověřit?

Ve formuláři níže můžete zadat buď xml soubor, který máte uložený na disku nebo zadat URL adresu feedu do prvního pole. V roletce Typ XML feedu nezapomeňte zadat, zda se jedná o feed dle specifikace Heureky nebo o feed dle specifikace Relax NG popsané níže.

 

Co dělat v případě, že feed v pořádku prošel validací?

Pokud se jedná o jednorázový import (typ XML feedu "Heureka"), můžete soubor nahrát přímo ve Vaší administraci. Stačí zvolit cestu Zboží - Import zboží a na této stránce soubor nahrát. Pokud přecházíte od jiného poskytovatele, můžete také nastavit automatické přesměrování původních URL adres produktů na nové URL adresy (přes volbu Aktivovat přesměrování u změněných URL adres na nové.). Neztratíte tak již získané pozice ve vyhledávačích jako je Google, Seznam atd.

import xml souboru

Co dělat v případě, že feed validací neprošel?

Jestliže Váš XML feed neprošel ověřením, nepůjde do eshopu nahrát. V takovém případě bude třeba nechat feed externě upravit. Můžete se obrátit na Vašeho vlastního programátora - pokud žádného nemáte, zde doporučujeme programátory, kteří jsou již s naším systémem obeznámeni a podobné úpravy nabízejí.

Seznam validací RELAX NG

Níže jsou uvedené specifikace pro Vašeho programátora - jak by měla struktura obou typů feedů vypadat.

Produkty - specifikace

  1. RELAX NG elementy
  2. RELAX NG specifikace

Obrázky k variantám se zadávají dovnitř elementu <VARIANT> jako <IMAGE_REF>url obrázku</IMAGE_REF> .

Heureka - specifikace

  1. RELAX NG elementy
  2. RELAX NG specifikace

Seznam vzorových souborů

  1. XML vzorový dodavatelský import

FAQ - Bližší specifika stahování dodavatelských importů k nám do eshopu

Pokud jste již rozhodnuti pro implementaci XML feedu od dodavatele, doporučujeme pročíst si níže uvedené body.

Každý obrázek musí mít unikátní název. Nelze v url adrese použít znak mezera, je třeba ho escapovat na znak %20 .

Zvažte délku kódu produktu - na e-shopu podporujeme délku kódu 64 znaků, nicméně pokud si následně přejete zařadit Váš e-shop do heureky, ta podporuje pouze 36 znaků. V ideálním případě tedy zadávejte kódy kratší než 36 znaků.

Povolené znaky pro kód produktu na eshopu jsou následující: A-Z 0-9 _ / -. mezera

Položky je možné párovat s již existujícími položkami na eshopu podle kódu nebo EAN kódu.

Je třeba, aby produkty měly unikátní název. Pokud je v importu více produktů s variantami se shodným názvem, nahrají se varianty pod jeden produkt. I když se produkty párují hlavně podle kódu, název je částečně součástí párovacího mechanismu.

Na eshop jsou nahrávány všechny produkty, které jsou obsažené ve feedu. Pokud z feedu některá položka zmizí, můžete si zvolit, zda se má na eshopu skrýt/ má být zcela smazána / nebo s ní nechcete vůbec nic dělat.

Pokud chcete na eshopu u produktů nahraných z feedu některé informace upravovat ručně přes administraci, následné stažení dodavatelského importu Vám je přepíše informacemi z feedu. Můžeme však některé položky z aktualizace vyloučit. Pokud tedy například budete chtít upravovat ceny u produktů, po prvotním nahrání feedu vynecháme ceny z aktualizace - můžete si je ručně upravit a import Vám je nepřepíše (zaktualizuje pouze veškeré ostatní informace o produktu).

Je možné nastavit marži (například 5%) nebo slevu (- 5%), která se bude vztahovat na veškeré produkty, které se stahují z feedu. Toto nelze nastavit variabilně pro jednotlivé kategorie.

Feed nesmí obsahovat více než 20 000 položek (jako 1 položka je počítán 1 produkt), jinak může dojít k potížím s jeho nahráváním. V takových případech bude feed deaktivován.

 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Potřebujete poradit?

Mrkněte na nejčastější otázky a případne nám napište na helpdesk :-)